رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به پيگيري طرح جامع ایمنی راههاي استان خوزستان گفت: پیشنهاد میشود در اجراي اين طرح، دوربینها هوشمند کنترل سرعت در جادههای پرتردد استان و همچنین بخشی از راهها که بیشترین سهم را در حوادث رانندگی شاخ به شاخ دارند، نصب شود.
سرهنگ قاسم قدرتی اظهار کرد: وقوع تصادفات شاخ به شاخ نشانه این است که عرض جاده با حجم ترددها انطباق ندارد و این مسیرها باید چهاربانده شود؛ از جمله مسیرها، مسیر بهبهان-رامهرمز و سهراهی غیزانیه به دهدز است كه ضروري است ساماندهي اين مسيرها در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: به سرانجام رسیدن ساماندهي اين جادهها میتواند سهم بزرگی در کاهش تلفات و افزایش ایمنی راهها داشته باشد.
رییس پلیس راه خوزستان با بیان این که دور دوم سفرهای تابستانه تا 5 مهرماه ادامه دارد، افزود: با وجود شروع دور دوم سفرها، کاهش تصادفات در جادههای استان را شاهد بودیم و لازم است برای کاهش هر چه بیشتر این حوادث به توصیههاي ایمنی نیز توجه کرد. رانندگان در سفر حتما مسیر خود را به طور دقیق مشخص و محل توقف خود را نیز معلوم کنند. همچنین پیش از آغاز حرکت خودروی خود را از نظر فنی بررسی كرده و در رانندگی صبر و حوصله داشته باشند.
قدرتی به رانندگانی که برای اولین بار تجربه رانندگی در جاده را تجربه میکنند، توصيه كرد: آنچه که در جاده اتفاق میافتد با آن چه در شهر است، تفاوت دارد و لازم است مراقبت بیشتری در رانندگی در جاده اعمال شود و در صورت امكان بهتر است رانندگان در شب رانندگی نکنند.
وی افزود: در صورتی که خودروها دارای باربند باشند، لازم است رانندگان بار را در محل خود محکم کنند و ارتفاع بار بیشتر از 50 سانتیمتر نباشد و به گونهاي بار در باربند جاسازی شود كه در برابر باد مقاومت داشته باشد.
رییس پلیس راه خوزستان تاکید کرد: هم راننده و هم سرنشین ردیف جلو و عقب حتما کمربند ایمنی خود را در زمان حرکت ببندند چرا که آمارها نشان داده بستن کمربند ایمنی در کاهش تلفات حوادث رانندگی بسیار تاثیرگذار بوده است.
قدرتی اظهار كرد: علت چند مورد حادثه رانندگی که در شروع دور دوم سفرها در خوزستان رخ داد؛ انحراف به چپ، خستگی و خوابآلودگی عنوان شده و بنابراين تاکید میشود رانندگان برای انجام سفر استراحت کافی داشته باشند و قوانین را رعایت کنند.
من رو از مرگ حتمی نژاد داد