مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز اعلام کرد: بخش عمده کار در فاز اول مترو اهواز تا پایان سال با ریل گذاری آن به پایان می رسد.
عباس هلاکویی اظهار کرد: دستگاه حفاریTBM از محل مصلای امام خمینی عبور کرده و به سمت خیابان سلمان فارسی در حال پیشروی است. حفاری دو ایستگاه در حال حاضر به پایان رسیده و با پایان پذیرفتن کار حفاری 4 ایستگاه دیگر، 6 ایستگاه فاز اول مترو اهواز برای اقدامات تکمیلی آماده سازی می شود.
وی ادامه داد: در صورتی که LC و اعتبار ارزی مترو اهواز بازگشایی شود، می توان سیستم های برقی، آسانسورها، پله های برقی، هواکش ها و خنک کننده ها را از این محل خریداری کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز اظهار کرد: با اینکه بازگشایی LC و حل شدن موضوع فاینانس زمان بر بوده ولی کارها تاکنون متوقف نشده و به محض باز شدن اعتبار ارزی، خریدها از کشور خارجی انجام و راه اندازی مترو در فاز نخست عملیاتی می شود.
هلاکویی در خصوص واگن هایی قطار شهری اهواز گفت: نوع واگن هایی که برای مترو اهواز در نظر گرفته شده از نوع واگن هایی است که وزارت کشور برای شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز خریداری کرده است. وزارت کشور برای این شهرها 300 واگن خریداری کرده و با توجه به این که برخی از این شهرها عملیات قطار شهری آنها عقب تر از عملیات ما هستند می توان با انجام هماهنگی ها و رایزنی با وزارت کشور در صورتی که فاینانس باز هم طول بکشد، از واگن های خریداری شده استفاده کرد.
وی افزود: تعداد واگن ها، سرعت و مشخصات فنی واگن های خریداری شده با واگن های پیش بینی شده برای مترو اهواز یکسان است و در نتیجه در صورت موافقت با استفاده اهواز از واگن های خریداری شده ، 10 واگن از 300 واگن به اهواز اختصاص داده می شود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: در میدان دانشگاه که یکی از محل های عبور مترو است تاکنون عملیاتی انجام نشده بنابراین با دانشگاه شهید چمران وارد مذاکره شدیم و در حال حاضر مشکل حل شده و به زودی عملیات حفاری در میدان دانشگاه نیز آغاز می شود.
هلاکویی اظهار کرد: با توجه به اینکه عملیات حفاری و دستگاه حفاری TBM در حال نزدیک شدن به خیابان سلمان فارسی و پس از آن فلکه ساعت است، لازم است به زودی عملیات اجرایی و حفاری در میدان دانشگاه آغاز شود.
مي بينيم سالها وعده مي دهند و خبري نيست جدا نه در شان ماست و نه حق ماست كه چنين باشيم و .....