تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۶۳۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار شهرستان کارون :
کوت عبدالله فاقد طرح جامع شهری است
شهردار کارون از بالا رفتن انتظارات مردم منطقه کوت عبدالله پس از تبدیل شدن آن به شهرستان کارون سخن گفت و اعلام کرد: با وجود اینکه منطقه کوت عبدالله از سال 72 دارای شهرداری بوده ولی فاقد طرح جامع شهری است

محمد عبیاوی گفت: یکی از دلایل پذیرفتن پست شهرداری، شناخت کامل محاسن و معایب منطقه و جدید بودن شهر است، این شهر با وجود اینکه مشکلات عدیده ای دارد ولی می توان با همفکری و مدیریت، برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی میزان بهره وری و بهره مندی شهروندان آن را بالا برد.

وی اظهار کرد: یکی از دلایلی که از جانب استانداری و در حوزه تقسیمات کشوری در خصوص جدا شدن این منطقه از اهواز و واستقلال آن به عنوان شهر بیان کردند این بود که شهرداری منطقه کوت عبدالله به دلیل این که یکی از مناطق حاشیه ای شهرداری شهر اهواز بود شاید به خوبی کانون توجه این شهرداری قرار نمی گرفت و نگاه حاشیه ای به این منطقه سبب می شد که در همه زمینه ها، ارگان ها و شرکت های خدمات دهنده از میزان اعتبارات تخصیصی کمتری بهره مند شوند.

شهردار کارون افزود: بعد از این که منطقه کوت عبدالله تبدیل به شهر و ادارات مستقل شد، انتظارات مردم نیز برای رسیدگی و ساماندهی مشکلات شهر بیشتر شده است.

عبیاوی با اشاره به مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد، عنوان کرد: اغلب مراجعات مردم به شهرداری کارون در رابطه با نبود آب و سیستم فاضلاب در بعضی از مناطق شهر است که این معضل نه تنها مشکلات محیطی و بهداشتی را برای شهروندان ایجاد کرده بلکه شهرداری را هم در اجرای پروژه های عمرانی از جمله زیرسازی، آسفالت و جدول گذاری معابر دچار یک چالش کرده است.

وی خاطر نشان کرد: مردم انتظار دارند که مشکل خیابان ها از لحاظ آسفالت و زیرسازی حل شود و ما نیز در شهرداری پیگیر این مساله هستیم.  

شهردار کارون با اشاره به مشکل فاضلاب شهر کارون عنوان کرد: حدود 90 کیلومتر از شبکه فاضلاب شهرستان کارون نیاز به لوله گذاری دارد که تاکنون فقط 9 کیلومتر آن به مرحله اجرا رسیده است که ادامه و اجرای کامل آن، تخریب آسفالت با خسارت میلیاردی را به دنبال دارد.

احداث پارک و جاده ساحلی در دستور کار

عبیاوی افزود: با توجه به وجود ساحل 130 هکتاری در این منطقه، یکی از برنامه های دیگر شهرداری احیاء و احداث پارک ساحلی در آن است.

وی از اتصال جاده ساحلی این منطقه به عنوان یکی دیگر از پروژه های بزرگ شهر کارون نام برد و گفت: نزدیک به چهار یا پنج سال است که روند تکمیل این پروژه به دلایل متعددی از جمله عدم تخصیص اعتبارات متوقف و هزار و 700 متر از جاده آن باقی مانده که در حال حاضر پس از رفع معارض آن در حال برنامه ریزی برای اجرای این پروژه و تکمیل جاده ساحلی هستیم.

شهردار کارون با اشاره به این که 11 پروژه فعال در ابعاد مختلف در گوشه و کنار شهر در حال اجرا هستند، عنوان کرد: مهمترین این پروژه ها آسفالت معابر شهری است که با هزینه  18 میلیارد ریالی و پیشرفت فیزیکی 55 درصدی در حال انجام است.

وی با بیان این که بازارچه ای برای دست فروشان احداث شده است، گفت: در این زمینه مناطق درویشیه و خیابان کوی شهید چمران به عنوان مشکل سازترین مناطق باعث مسدود شدن معابر شده بودند که با همکاری شورا، بازارچه هایی برای آنها احداث کردیم.

عبیاوی ادامه داد: در گذشته سازمان میادین شهرداری اهواز حدود 90 غرفه برای دست فروشان احداث کرده بود که شهرداری کارون نیز 100 غرفه دیگر در کنار آن احداث کرد تا به این شکل بتوانیم تمام دستفروشان را در این بازارچه مستقر و مشکل عبور و مرور مردم و دسترسی آسان آنها را به بازار حل کنیم.

شهردار کارون با اشاره به عوض کردن جداول فرسوده شهر بیان کرد: جداول خیابان امام رضا(ع) تا میدان امام علی(ع) نزدیک 20 سال قدمت دارند و اکثرا نابود شدند به همین دلیل در حال تعویض آنها هستیم. سیستم آبهای سطحی و فاضلاب در شهر وجود ندارد و مردم در بعضی از نقاط شهر دچار مشکل شده بودند که به همین دلیل برای شهر، پروژه احداث کانال دفع آب های سطحی رو تعریف کردیم.

وی افزود: زمین های ورزشی که همکاران ما احداث کرده بودند و نیمه کاره بود را تکمیل کرده و برای امسال هم پنج زمین ورزشی دیگر را در دست اقدام داریم که یکی را در هفته آینده کلنگ زنی می کنیم و برای چهار زمین دیگر هم در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.

انتقال مشاغل مزاحم به مسیر جاده کوت عبدالله

عبیاوی تصریح کرد: در بودجه عمرانی سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی داشتیم و به دلیل وجود پروژه های آماده و عدم جذب اعتبار، مبلغ هفت میلیارد ریال دیگر توسط فرمانداری به شهرداری کمک شد، برای امسال با وجود کاهش 40 درصدی اعتبارات در سطح استان نیز 60 میلیارد ریال پول برای سال 93 اعتبار گرفتیم. مجموع اعتبارات عمرانی شهر در بودجه داخلی قریب بر 50 میلیارد است که در نهایت برای امسال، 110 میلیارد ریال عمرانی رو پیش بینی می کنیم.

شهردار کارون اظهار کرد: برای رفع قسمتی از محرومیت شهرستان نیاز به کمک مدیران استانی، استاندار، نماینده مجلس داریم. با وجود اینکه منطقه کوت عبدالله از سال 72 دارای شهرداری بوده، فاقد طرح جامع شهری است، پس از پیگیری ها و گذشت بیش از یک سال از شهر شدن آن در هفته گذشته مسکن و شهرسازی برای پیاده کردن یک طرح جامعه و تفضیلی در این منطقه یک مشاور گرفته است.

وی بیان کرد: در رابطه با نمای شهری هم فکری های لازم با شورا صورت گرفته و از سوی امام جمعه نیز پیشنهاد داده شده که تمام مشاغل مزاحم شهری از جمله صافکاری، رنگ آمیزی و سایر مشاغلی که در زشت بودن چهره شهر موثر هستند به مسیر کوت عبدالله انتقال پیدا کنند.

عبیاوی در پایان در خصوص نصب علائم راهنمایی و رانندگی در شهر نیز گفت: در حال حاضر به کمک مشاور، در حال بررسی اوضاع شهر هستیم که در نهایت کار نصب را شروع می کنیم.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار