مدیرکل راه آهن جنوب گفت: با انجام عملیات بهسازی و دو خطه کردن خط ریلی اهواز - بندر امام ، فاصله زمانی تردد قطارها در این مسیر 15دقیقه کاهش می یابد.
عبدالکریم درویش زاده روز شنبه اظهار کرد: هم اینک عملیات بهسازی و ترمیم زیرسازی خط به طول 60کیلومتر در حال انجام است که در این چارچوب عملیات دو خطه کردن مسیر هم انجام می شود.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر عملیات تجهیز کارگاه انجام می شود و پیمانکار در حال هماهنگی با چند پیمانکار جزء دیگر برای شروع عملیات روسازی مسیر است.
درویش زاده گفت: عملیات دو خطه کردن مسیر اهواز - بندر امام یک سال به طول می انجامد که باعث افزایش ایمنی تردد، کوتاه شدن زمان سفر و حذف تلاقی ها خواهد شد.
مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: هم اینک تردد در محور ریلی اهواز - بندر امام با دو ست ریل باس یک ساعت و 15دقیقه به طول می انجامد که دو خطه کردن مسیر این فاصله را 15دقیقه کاهش خواهد داد.
درویش زاده افزود: در این محور هم اینک دو رام قطار روزانه دو بار رفت و دو بار برگشت دارند و در هر بار رفت ظرفیت جابجایی 334نفر وجود دارد.
وی ظریب اشغال هر رام قطار در این محور را در زمان حاضر 85درصد اعلام و اظهار کرد: در صورت افزایش تقاضا برای جابجایی مسافر در این مسیر تعداد رام ها هم در رفت و برگشت افزایش خواهد یافت.
درویش زاده گفت: با دو خطه کردن مسیر میزان جابجایی بار هم تا پنج میلیون تن افزایش خواهد یافت.
پروژه بهسازی خطوط ریلی بندر امام ـ اهواز با 130 میلیارد ریال در مدت هشت ماه اجرا می شود.
بهسازی خطوط ریلی شامل جمع آوری تراورس های شکسته، تعویض ریل های معیوب، بالاست ریزی و ریلوژهای سه گانه است.
احداث خط دوم راه آهن بندر امام - اهواز از مصوبات سفر دوم هیات دولت به خوزستان است.