تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۵۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث جاده كمربندي غرب اهواز آغاز شد
عمليات اجرايي جاده غرب و جنوب غرب اهواز صبح امروز با حضور وزير راه و شهر سازي آغاز شد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از فارس، عمليات اجرايي جاده كمربندي غرب و جنوب غرب اهواز به طول 23 كيلومتر از جاده اهواز به انديمشك تا اهواز خرمشهر امروز با حضور وزير راه و شهر سازي آغاز شد.
اين جاده با هدف خارج كردن ترافيك سنگين از شهر اهواز و هدايت آن به جاده‌هاي برون شهري است كه بيش از 86 ميليارد و 407 ميليون ريال اعتبار براي آن در نظر گرفته شده است، مدت اجراي اين پروژه 36 ماه تعيين شده است.
وزير راه و شهرسازي صبح امروز در مراسم كلنگ‌زني اين پروژه در جمع خبرنگاران كاهش زمان اجراي پروژه جاده كمربندي غرب و جنوب غرب اهواز را از 36 ماه به يك سال خواستار شد.
علي نيكزاد همچنين با بيان اينكه امروز راه آهن خرمشهر به شلمچه افتتاح مي‌شود، گفت: طي مذاكراتي با طرف عراقي آمادگي كامل براي اتصال به بندر بصره اعلام شده است.
وي اظهار داشت: امروز در بدو ورود به خوزستان بازديدي از ورزشگاه 50 هزار نفري اهواز به عمل آمد و اميدواريم امسال اين پروژه افتتاح شود و ما شرمنده مردم خوزستان و اهواز نباشيم.
وزير راه و شهرسازي در مورد هدف سفر خود به خوزستان گفت: تاكنون چندين سفر به خوزستان داشتيم و پروژه‌هاي مربوط به مسكن و راه را برررسي و در شوراي مسكن مطرح و ارزيابي كرديم.
نيكزاد گفت: هم اكنون 420 پروژه در بخش راه‌سازي، راه داري فرودگاهي و ريلي با اعتبار يك هزار و 450 ميليارد ريال به طور مستقيم از اعتبارات وزارت راه و شهر سازي در خوزستان در حال اجرا است.
وي افزود: در بخش مسكن 129 هزار واحد مسكوني در روستاها شهرهاي جديد بخش فرسوده شهرهاي بالاي 25 هزار نفر و زير 25 هزار نفر در اين استان در حال احداث است.
نيكزاد گفت: اين بدين معني است كه 25 هزار ميليارد ريال ظرف 2 سال توسط دولت در استان هزينه شده و يا در حال هزينه شدن است.
وي خاطرنشان كرد: 13 ميليون متر مربع پروژه مسكن با مديريت استاندار خوزستان در استان در دست ساخت است كه اگر براي هر واحد 2 نفر اشتغال در نظر بگيريم بيش از 250 هزار نفر اشتغال در اين بخش ايجاد شده است.
وزير راه و شهرسازي خاطرنشان كرد: امروز علاوه بر بازديدها در شهرستان مسجد سليمان فاز نخست پروژه مسكن مهر شامل 100 واحد مسكوني به بهره برداري مي‌رسيد كه هدف از اين پروژه جابه جايي منازلي است كه در مناطق آلوده به نفت و گاز اين شهر قرار دارد.
برچسب ها: اهواز ، جاده کمربندی
:
:
:
آخرین اخبار