تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۳۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آمریکا ترور رضایی‌نژاد را محکوم کرد!
آمریکا، دست داشتن در ترور داریوش رضایی‌نژاد، دانشجوی ایرانی را رد کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، این اقدام را کشتن انسانی بی‌گناه خواند و آن را محکوم کرد.

به گزارش آفتاب به نقل از دویچه‌وله، ویکتوریا نولند، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، روز دوشنبه (۲۵ ژوئیه/۳ مرداد)، شرکت آمریکا در قتل داریوش رضایی‌نژاد، دانشجوی رشته‌ی برق را رد کرد و گفت: «ما در این مسأله دخالت نداریم».

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ی مقتول گفت: «ما این سوء‌قصد را قتل انسانی بی‌گناه می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم».

داریوش رضایی‌نژاد، روز شنبه (اول مرداد) در برابر خانه‌اش واقع در خیابان بنی‌هاشم تهران، به ضرب گلوله‌ی افراد ناشناسی که سوار موتور بودند کشته شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی این ترور را «پروژه‌ای آمریکایی ـ صهیونیستی» خواند. مرتضی تمدن، استاندار تهران نیز این ترور را «پروژه‌ی آمریکایی ـ اسرائيلی در برخورد با نخبگان و افراد اندیشمند» خواند و گفت هدف از این‌گونه اقدامات «دلسرد کردن ملت ایران در مسیری که در پیش گرفته» است. 

وزیر اطلاعات نیز اعلام کرد که این ترور کوری بوده است و «نقاط تاریک و مبهمی» دارد. مصلحی افزود: «ما در حال بررسی آن هستیم و هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم».

مصلحی دست داشتن سرویس‌های خارجی در این ترور را مورد تردید قرار داد و گفت: «اقدام سرویس‌های خارجی معمولا علائمی دارد که ما تا کنون چنین علائمی در این ترور ندیده‌ایم. ایشان یک دانشجو با ویژگی‌های خاص خود بوده و به شهادت رسیده است و هنوز معلوم نیست که سرویسی پشت قضیه‌ی ترور ایشان باشد.».
:
:
:
آخرین اخبار