تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۲۳۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار نقدی:
زائران خرمشهر و آبادان سوغات این مناطق را به جای اجناس چینی با خود ببرند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه سالانه بیش از چهار میلیون نفربه زیارتگاه های شهرهای آبادان و خرمشهر سفر می کنند، یادآور شد: پسندیده تر است تا کسانی که به این شهرها می آیند به هنگام بازگشت سوغات خاص این مناطق را به جای جنسهای چینی و غیره با خود به همراه ببرند.
سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز در آئین بهره برداری و راه اندازی از 23 هزار طرح اقتصاد مقاومتی و افتتاح 380 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در سطح کشور که به طور زنده و با صدور فرمان شروع به کار این پروژه ها  با رمز یا امیرالمومنین(ع)  از محل سالن اجتماعات بسیج در قدمگاه حضرت حضرت امام رضا(ع) آبادان آغاز شد، افزود: بسیج در زمینه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی در کشور خط شکن و پیشتاز بوده است. بسیجیان پیش از آنکه به فکر شعار دادن باشند با دستان خالی و با امکانات محدود در جهت عملی کردن فرمان رهبری کوشیدند.

وی اظهار کرد: امروز این حرکت بزرگ در بخش مدیریت بسیج سازندگی به طور مستقیم انجام شده به گونه ای که اثرات این کار فراتر از ارقام و اعداد است زیرا گفتمان سازی تولید از نتایج ارزنده این کار بوده است.

سردار نقدی تصریح کرد: روستائیانی که می رفتند تا به سوی مصرف کننده گان صرف پیش بروند امروز با حرکت بسیجیان سبب شده تا شیوه های سنتی که کنار گذاشته شده بود بازیابی و به روز شود به گونه ای در کمتر از یک سال این نتایج ارزشمند حاصل شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: این حرکت ثابت کرد که حرکت اقتصاد مقاومتی شدنی و امکان پذیر است اگر امکانات و ظرفیتهای مغفول مانده را احیا و تولید کنیم؛ ظرفیتها را پای کار بیاوریم می توانیم قدمهای بلندتر، بهتر و بیشتری را برداریم و این مسئله مسئولیت ما را سنگین تر می کند.

سردار نقدی گفت: سالهای طولانی است که بسیج در روستاها مشغول ساخت و ساز ابنیه برای محرومان از جمله مراکز بهداشتی، مسجد، حسینیه، غسالخانه و لوله کشی و غیره است. انتظار می رود که در سال جاری نیز پیش از شروع این اردوهای جهادی و دانشگاهی که به دنبال عرصه یابی هستند برای برنامه های تابستانی یک تغییر جهشی داشته باشیم.

وی افزود: باید کوشید به سمت کارهای تولیدی پیش برویم. اگر به جای ساختن خانه برای محرومان، زمینه ای را ایجاد کنیم که آنها خود خانه مورد نیازش را بسازند بهتر خواهد بود.

سردار نفدی اظهار کرد: در خوزستان منابع عظیم آبی اعم از نهرها و رودخانه ها داریم که متاسفانه مغفول مانده اند و از آنها بهره کافی برده نمی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: از هر کس که بپرسی مهمترین معضل امروز خوزستان را بیکاری می نامد و این در حالیست که ظرفیتهای بسیار خوبی و مناسبی در این استان وجود دارد که باید برای بهره وری مطلوب از آنها برنامه ریزی و کار شود.

وی از پرورش ماهی، اردک، غاز، تولید قارچ و خرما و فرآورده های آن به عنوان برخی از این ظرفیتهای قابل بهره برداری به ویژه در آبادان و خرمشهر نام برد.

سردار نقدی با بیان اینکه سالانه بیش از چهار میلیون نفر برای زیارت از زیارتگاه های شهرهای آبادان و خرمشهر به این دو شهر سفر می کنند، یادآور شد: پسندیده تر است تا کسانی که به این شهرها می آیند به هنگام بازگشت سوغات خاص این مناطق را به جای جنسهای چینی و غیره با خود به همراه ببرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان از رسانه ها خواست تا با انعکاس کارکرد بسیجیان از آن به عنوان به عنوان الگوها و الهام بخش بای سایر بخشها بهره گیرند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار