رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر با اشاره به پایان دادن به نظام نمرهدهی گفت: به تجربه ثابت شده امتحان در خدمت یادگیری نیست و نابود کننده آموزش و پرورش است.
مهدی رفیعی دهکردی صبح امروز در همایش «نقش مدرسه در تربیت دینی و اجتماعی دانش آموزان» در محل تالار فانوس خرمشهر در سخنانی به اهمیت مبحث تفکر در علم پرداخت و اظهار کرد: علم و تفکر در آن از اهمیت زیادی برخوردار است و باید مدارس را به سمت آموزش معرفتی سوق دهیم.
وی نظام آموزشی رایج در کشور را مورد انتقاد قرار داد و اذعان کرد: نظام آموزشی ما تفکر آفرین و متناسب با فطرت دانشآموز نیست و ما باید از سال آینده آموزش در مدارس را به عمق ببریم و برنامههای فکری در همه زمینهها را برجسته کنیم چرا که منطق قرآن منطق تفکر است.
مهدی رفیعی دهکردی در سخنان خود به پایان دادن به نظام نمرهدهی تاکید و عنوان کرد: باید به نظام نمرهدهی پایان داد زیرا به تجربه ثابت شده امتحان در خدمت یادگیری نیست و نابود کننده آموزش و پرورش است.
وی در پایان انجمن اولیا و مربیان را در اکثر مدارس تقریبا تشریفاتی خواند و اظهار داشت: متاسفانه انجمن اولیا و مربیان در حال حاضر در اکثر مدارس حالت صوری و تشریفاتی دارد و از قبل همین امر، اکثر قریب به اتفاق مدیران خسته هستند.
رفیعی دهکردی به لزوم نهادینه کردن انجمن اولیا و مربیان در مدارس تاکید کرد و گفت: مدیران مدارس ما در اثر پیگیری در زمینههای مختلف خسته هستند و در واقع حق هم دارند.
وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل نهادینه کردن انجمن اولیا و مربیان در مدارس یک الزام است و ما باید با قرار گرفتن در کنار انجمنهای اولیا و مربیان به نوعی تقسیم کار دست یابیم.
در پایان مراسم از 24 معلم نمونه خرمشهری توسط آموزش و پرورش تقدیر شد.