تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۱۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سناریوی دشمن برای ترور محققان/ شهید رضایی نژاد عضو وزارت دفاع نبود
معاون پژوهشی وزیر علوم درباره آنچه که در برخی رسانه‌ها مبنی بر همکاری شهید داریوش رضایی نژاد با وزارت دفاع منتشر شده است گفت: به این شکل که شهید رضایی نژاد به عنوان عضو یا به طور سازمان یافته با وزارت دفاع همکاری داشته باشد درست نبوده است.

به گزارش خوزنیوز، محمد مهدی‌نژاد نوری در گفتگو با مهر افزود: در کل کشور با توجه به اینکه پروژه‌های زیادی را از دستگاه‌های اجرایی در داخل دانشگاه‌ها تعریف کرده‌ایم هر کس یک گوشه از کار را انجام می‌دهد اما این طور نبوده که شهید رضایی نژاد به عنوان عضو یا به طور سازمان یافته با وزارت دفاع همکاری داشته باشد.

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان این که شهید داریوش رضایی نژاد دانشجوی خیلی خوبی بوده است، گفت: از لحاظ اینکه یک نیروی نخبه را از دست دادیم برای ما گران تمام شد اما به هر حال این خون‌ها سبب تقویت ریشه‌های انقلاب در حوزه علم و فناوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن صهیونیستی و آمریکایی‌ها در راستای مقابله با نظام و قدرت نظام که به شکل گسترده در زمینه‌های مختلف به خصوص در زمینه های علمی در حال اوج گیری است از قبل نقشه‌های زیادی را کشیده اند که اگر بشود این جوانان و نخبه‌ها را به شکل حضور در سرزمین‌هایشان و یا با استفاده از مغزشان جذب خود کنند.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: وقتی دشمن موفق نمی‌شود نقشه‌هایی که از قبل چیده را عملیاتی کند دست به حذف فیزیکی می‌زند و سعی می‌کند جو رعب و وحشت ایجاد کند از این جهت که جوانان و نخبه‌های کشور به طور جدی وارد فضای کار برای رفع نیازهای کشور نشوند.

مهدی نژاد نوری در پاسخ به این سوال که آیا شهید رضایی نژاد با خارج از کشور در ارتباط بوده است، گفت: این دانشجوی شهید در دوره‌ای درس می‌خوانده که قرار بوده هم در دانشگاه خواجه نصیر باشد و هم بخشی از کار عملی‌اش را در آلمان انجام دهد و این براساس همکاری فیمابین و تفاهمنامه همکاری بین‌المللی دانشگاه خواجه نصیر بوده است.

وی افزود: بدیهی است به هر صورت نظر اصلی دشمن ضمن اینکه حذف فیزیکی آدم‌های نخبه و به دردخور کشور است، می‌خواهند یک فضای ترور و وحشت در حوزه‌های علمی ایجاد کنند.

:
:
:
آخرین اخبار