تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۶۱۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عامل حملات نروژ جوانی سبزیکار بود / 45 دقیقه تیراندازی به سوی کمپ جوانان +عکس
رسانه های نروژ عامل حملات تروریستی نروژ را که بیش از 90 کشته به جا گذاشته، جوانی 32 ساله به نام "آندرس برینگ بی." معرفی کردند.

به گزارش مهر به نقل از سایت هفته نامه آلمانی فوکوس، عامل انفجار تروریستی در مرکز اداری شهر اسلو و حمله به کمپ جوانان در جزیره اوتویا نروژ که جان دست کم 91 نفر را گرفت، یک جوان سبزیکار بود.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی NRK، روزنامه "داگه بلات" و دیگر رسانه های نروژ این جوان که با نام "آندرس برینگ بی." شناسایی شده دارایی یک باغچه سبزیکاری در شهر اسلو بوده و عضو انجمن دفاع نروژ است.

این جوان که ظاهرش مانند هر نروژی دیگری به نظر می رسد متهم است در دو حمله روز گذشته 91 شهروند این کشور را کشته است. تصویری که رسانه های نروژ از عامل این حملات منتشر کرده اند جوانی با موهای بور و چشمان آبی را نشان می دهد.
 
بنا بر اعلام پلیس وی در صفحه فیس بوکش خود را فردی میانه رو و مسیحی معرفی کرده است. وی که مطالبی افراطی علیه مسلمانان نوشته همچنین خود را علاقه مند به شکار و بازی های رایانه ای دانسته است.
 
خبرگزاری NTB نروژ نیز گزارش داد این فرد مالک دو اسلحه به صورت قانونی است و به دلیل فعالیت در حوزه کشاورزی قادر به تولید مواد منفجره از کود کشاورزی بوده است.
 
این گزارش همچنین حاکی است فرد مذکور در حمله به جزیره اوتویا با یک کلت کمری و یک اسلحه به مدت 45 دقیقه به کمپ جوانان که حدود 600 جوان 14 تا 19 ساله حضور داشته اند تیراندازی کرده است.
 
به گفته شاهدان، وی دو ساعت پس از انفجار اسلو با یک قایق به این جزیره رفته و در حالی که یک جلیقه ضدگلوله به تن داشته به سوی تجمع جوانان آتش گشوده است. در این تجمع قرار بوده جوانان این کمپ از واقعه انفجار تروریستی در اسلو که 7 کشته داشته با خبر شوند. 
 
بر این اساس، این فرد پس از آنکه به مدت 45 دقیقه تمام به جوانان در حال فرار تیراندازی می کرده توسط نیروهای ضد تروریسم نروژ دستگیر شده است.
:
:
:
آخرین اخبار