تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۶۱۲۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قنبری:
200 مدرسه خطرآفرین و غیر استاندارد داریم
مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان از خیرین خواست برای اصلاح وضع آموزشی در مناطق عشایری به ساخت مدرسه در این مناطق ورود کنند.

حمید قنبری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه گفت: با وجود 150 مدرسه چادری، 50 مدرسه کانتینری، 70 مدرسه استیجاری استیجاری، هم اکنون 200 مدرسه خطرآفرین و غیر استاندارد داریم که نیاز به تخریب و بازسازی دارند که به همین دلیل و با وجود مشکلات فراوان دست نیاز خود را به سوی خیرین دراز می کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان دارای 570 مدرسه، 14 منطقه، 14 هزار دانش آموز، یک هزار و 100 کلاس درس، 120 معلم است که از سلسله کوه های زاگرس تا دهانه خلیج فارس را پوشش می دهد و دانش آموزان عشایر ما با استان های کهگلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، همدان و کرمانشاه و لرستان هم مرز هستند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان تصریح کرد: در شهرهای اندیکا و ایذه، پروژه ساخت دو مدرسه شبانه روزی 9 کلاسه داریم که به دلیل کمبود اعتبارات و با وجود صرف حدود سه میلیارد تومان هزینه متوقف هستند و در این زمینه به اعتباری در حدود 500 میلیون تومان نیاز داریم که این مدارس را به دانش آموزان عشایری تحویل دهیم.

قنبری بیان کرد: در چند سال اخیر توسط بنیاد برکت، حدود 50 مدرسه در استان احداث شده است اما عمق خرابی ها زیاد است و هنوز هم نیاز به همکاری مسئولان و حضور ارزشمند خیرین داریم به طور مثال مدرسه شهرک شهید قلی پور با 600 دانش آموز تنها دو سرویس بهداشتی دارد.

وی یادآور شد: روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه اولین جشنواره خیرین مدرسه ساز آموزش و پرورش عشایر را برگزار خواهیم کرد که از تمامی خیرین انتظار می رود که در این جشنواره حضور پیدا کنند. شعار ما در این جشنواره «کمک به مدرسه عشایری چه با یک مداد، چه با یک آجر» است.

مدیر آموزش و پرورش عشایر استان خوزستان با تاکید بر اینکه خیلی از دانش آموزان عشایری امکان خواندن و نوشتن را ندارند، ادامه داد: در بخش های سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان، وسایل گرمایشی و سرمایشی، انشعابات آب، گاز و برق، اینترنت، نیروی انسانی، سختی کار و وضعیت بهداشتی مدارس مشکل داریم و این مشکلات تنها به دست ما حل نمی شود و ما به حضور خیرین و همکاری تمامی مسئولین نیاز داریم.

قنبری با اشاره به اینکه امسال تنها 13 نفر از سرباز معلمان را به ما سهمیه داده شده است، افزود: ما در مقطع ابتدایی حدود 200 نفر کمبود نیرو داریم و متاسفانه قرار است که امسال هیچ استخدامی نداشته باشیم و این اصلاً خوب نیست.

وی در پایان گفت: از مسئولان برای سهمیه دانش آموزان عشایری در کنکور و سامانه سوادآموزی تقاضا داریم که این سهمیه و سامانه را به ما اختصاص دهند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار