تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۱۱۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهشتی خبر داد:
جمع آوری قلیان ها از اماکن عمومی خرمشهر
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر گفت: صبح امروز طی عملیات پاکسازی اماکن عمومی و پارک های خرمشهر بساط قلیانها از سطح این اماکن برچیده شد.

فرشید بهشتی اظهار کرد: در راستای اجرای قانون مبارزه با عرضه وفروش قلیان در اماکن عمومی، پارکها و سفره خانه ها اکیپ ویژه ای متشکل از اماکن، نیروی انتظامی، شهرداری و مرکز بهداشت خرمشهر طی هفت مرحله اقدام به جمع آوری قلیان ها از سطح این اماکن کردند.

وی افزود: تاکنون تعداد 462 عدد قلیان جمع آوری شده که با همکاری شهرداری در محل دفن زباله های شهری امحا شدند.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر جمع آوری قلیان ها از سطح اماکن عمومی را امری لازم  برای حفظ سلامت عمومی افراد دانست و تصریح کرد: از آنجاییکه زیان رساندن قلیان و دود ناشی از آن به اطرافیان بیشتر از خود شخص است بنابر این باید از کشیدن قلیان در اماکن عمومی جلوگیری به عمل آید تا شهروندان بتوانند از فضای سبز و تفریحی این مکانها استفاده بهینه داشته و سلامتیشان با مشکل مواجه نشود.
 
مصرف قلیان آشکارا نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.
مرجع / مـهـر
برچسب ها: خرمشهر ، قلیان
:
:
:
آخرین اخبار