تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۶۰۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صادرات‌بيش از 867 هزار تن کالا از گمرک خرمشهر به خارج از کشور
مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: بیش از 867 هزار تن کالا در سال 1392 از گمرک خرمشهر به خارج از کشور صادر شد.

عارف باوی با اعلام این خبر اظهاركرد: ارزش ریالی این کالاها 2 هزار و 530 میلیارد ریال معادل 103 میلیون و 292 هزار دلار است.

وی افزود: این صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزني 22 درصد افزایش، از نظر ارزشي 123 درصد افزایش نشان می دهد.

مدیرکل گمرک خرمشهر بيان كرد: 929 هزار تن کالا نیز به ارزش هشت هزار و 195 میلیارد ریال معادل 334 میلیون و 505 هزار دلار از مرز زمینی شلمچه به کشور عراق صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی 107 درصد افزایش یافته است.

وی این کالاها را شامل مواد معدنی، باریت، بنتونیت، نمک صنعتی و مصالح ساختمانی از قبیل سیمان سیاه و سفید، کاشی و سرامیک کف و دیوار، سنگ، موزاییک، آجر، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، مواد غذایی، مخلوط کن، بخشهایی از خط تولید کارخانه تولید آسفالت و دستگاههای بستهبندی و دستگاه ساب موزاییک ذکر کرد.

باوی با اشاره به انتخاب مرز بین المللی شلمچه به عنوان مسیر تجارت کالاهای صادراتی توسط صاحبان کالا افزود: امکانات و تسهیلات فراهم شده در مرز شلمچه در کنار سرعت بخشی و روان سازی ارایه خدمات از سوی گمرک خرمشهر، امکان افزایش حجم صادرات کالاهای تجاری را فراهم کرده است.

وی گفت: در این مدت 396 هزار تن کالا به ارزش 24 هزار و 880 میلیارد ریال، معادل یک میلیارد و 15 میلیون و 532 هزار دلار از طریق گمرک خرمشهر وارد کشور شد. این واردات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 10 درصد افزایش، از نظر ارزشي 122درصد افزایش نشان می دهد.

وی کالاهای وارداتی را پارچه، ماشین آلات راهسازی، برنج، لوازم خانگی، لاستیک خودرو و خودرو عنوان کرد و اظهار داشت: میزان ترانزیت داخلی از طریق گمرک خرمشهر 650 تن کالا به ارزش 6 میلیون و 307 هزار دلار است.

باوی افزود: افزون بر هفت هزار و 720 تن کالا به ارزش 78 میلیون و 244 هزار دلار در این مدت از طریق گمرک خرمشهر ترانزیت خارجی صورت گرفت.

وی جمع درآمدهای عمومی سال گذشته را که به حساب خزانه دولت واریز شده بیش از چهار هزار و 500 میلیارد ربال عنوان کرد و گفت: این درآمدها نسبت به مدت مشابه پارسال 35 درصد افزایش نشان می دهد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: گمرک ، خرمشهر
:
:
:
آخرین اخبار