تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۰۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اصلاح قانون كار به نفع كارگران نيست
نماينده مردم تهران ساماندهي قراردادهاي موقت را مهمترين برنامه‌هاي مجلس براي بهبود وضعيت كار خواند.
عليرضا محجوب در گفت‌و گو با خبرنگار ايلنا با اشاره به موضوع "قراردادهاي سفيد امضا" اظهار داشت: كارگران به قراردادهاي سفيد امضا همچون مشكلاتي به جامعه كارگري بدان مبتلاست.
وي گفت: اين گمانه كه اصلاح قانون كار ممكن است به حل مشكل فوق كمك كند، گماني بي اساس است چرا كه اين اصلاح هم اكنون مراحل نهايي خود را در دولت طي مي‌كند به نفع كارگر نخواهد بود.
دبير كل خانه كارگر در خصوص طرح ساماندهي قراردادهاي موقت كه به اعتقاد وي تا حدودي به حل معضلات كارگران كمك مي‌كند، گفت: اين طرح تاكنون سه بار در مجلس مطرح شده ولي متاسفانه حتي كليات آن نيز راي نياورده است .
وي ادامه داد: اگر چه از اين موضوع بسيار متاسفيم اما همچنان آن را در دستور كار قرار داده و مجددا در مجلس مطرح خواهيم كرد.
محجوب اظهار اميدواري كردكه طرح ساماندهي قراردادهاي موقت اين بار با نظر مثبت مجلسي‌ها مواجه شود.
وي همچنين در بخش ديگري از اظهارات خويش به اعلام نرخ تورم توسط مركز آمار ايران اشاره كرد و گفت: تعيين نرخ تورم توسط مركز آمار ايران اگر چه مورد پسند برخي‌ها در بانك مركزي نيست اما بهترين راهكار براي دستيابي به نرخ واقعي تورم مي‌باشد.
وي ادامه داد: گاهي اتفاق افتاده كه در بحث حقوق و دستمزد كارگران با مشكل مواجه شديم چرا كه طي يك ماه دو عدد متفاوت از نرخ تورم ارائه مي‌شد در برخي موارد اعداد و ارقامي كه بانك مركزي گزارش مي‌داد با آنكه مركز پژوهش‌هاي مجلس استخراج مي‌كرد تفاوت‌هاي اساسي داشت .
محجوب مركز آمارهاي ايران را به عنوان دستگاهي بي طرف برشمرد و گفت: افزايش حجم نقدينگي كه در نهايت منجر به افزايش تورم مي‌شود همواره از سوي بانك مركزي اعمال مي‌شد لذا از اين منظر دستگاه فوق را (بانك مركزي) را نمي‌توان نهادي بي طرف برشمرد.نماينده مردم تهران در مجلس هشتم ابراز اميدواري كرد با تعيين نرخ تورم توسط مركز آمار ايران ، اشتباهات كمتري در اين موضوع رخ داده و در نتيجه تصميم گيران كشور در مقاطع مختلف با اطمينان از درستي اعداد و ارقام اعلام شده بهترين و مناسبترين تصميمات را اتخاذ كنند.
:
:
:
آخرین اخبار