تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۹۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منتقدان ذوقی، نقدهای حاشيه‌ای ؛
نقد مجموعه پوست دیگر نمی‌تواند مخفی‌ام کند
شاعر مجموعه «پوست دیگر نمی‌تواند مخفی‌ام کند»، در حاشیه نشست نقد و بررسی کتاب خود که به همت حوزه هنری خوزستان در محل سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی برگزار شده بود، گفت: این کتاب دربردارنده 66 شعر است که نشر چشمه در شمارگان یک هزار نسخه در پاییز 92 آن رابه چاپ رساند.

اين شاعر در خصوص انتشار این مجموعه شعر افزود: حدود سه سال پیش کتاب را به نشر چشمه سپردم اما به دلیل مشکلاتی که در مراحل نشر پیش آمد پروژه انتشار آن به طول انجامید.

مرادی با ابراز خرسندی از برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب «پوست دیگر نمی‌تواند مخفی‌ام کند» و با تقدیر از حوزه هنری استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به استقبال خوب شاعران و اهالی ادبیات، نشست رضايت‌بخشی بود و منتقدان به نقاط ضعف و قوت مجموعه شعر «پوست دیگر نمی‌تواند مخفی‌ام کند» پرداختند.

وی، با بیان این که این کتاب تفاوت‌های بسیار با کتاب قبلی‌اش دارد، افزود: اين تفاوت به خاطر تغییر زیست، تجربه و نوع نگاهم به پدیده‌های رخ داده شده است و این موارد در کتاب کاملا مشهود است.

این شاعر که نگاه مشخصی به پدیده‌های پیرامون خودش دارد در ادامه اظهار داشت: در این مجموعه توانستم به چیزهایی که فکر می‌کردم و در کتاب قبلی به آن نپرداخته بودم، بپردازم.

مرادی در خصوص تفاوت نقد با نظر در حوزه ادبیات گفت: متاسفانه در تمام کشور با فقدان منتقد روبه‌رو هستیم و کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند در واقع کار اصلی‌شان نقد نیست و نقدها جنبه ذوقی دارند و منتقدانی که به این شکل وارد می‌شوند به خود متن نمی‌پردازند بلكه به بیرون متن توجه می‌کنند و نقدی که برآمده از خود متن باشد متاسفانه وجود ندارد.

این شاعر تاكيد كرد: ما باید به ادبیات با دید علمی نگاه کنیم و بايد تمام وقت به این مساله پرداخته شود.

مرادی حرکت حوزه هنری خوزستان را به سمت ادبیات قابل تحسین توصيف کرد و گفت: رویه حوزه هنری تغییر کرده است چراکه  نقد و بررسی 2 کتاب را برگزار کرده و به صورت جدی به ادبیات توجه می‌کند.

او با اظهار امیدواری از استمرار این روند در حوزه هنری خوزستان افزود: امیدواریم که این حرکت‌ها ادامه پیدا کند و جلسات نقد و بررسی با حضور منتقدان از دیگر شهرها و استان ها در استان خوزستان برگزار شود .

وی پیشنهاد داد: نشریه‌ای با عنوان گاه‌نامه یا ویژه‌نامه منتشر شود که به صورت تخصصی به نقد و ادبیات بپردازد و با یک نگاه تخصصی‌تر، شعر و ادبیات و هنر دنبال شود که با حضور مدیریت حوزه هنری استان خوزستان این اتفاق دور از ذهن نیست.

گفتنی است مجموعه شعر «پوست دیگر نمی‌تواند مخفی‌ام کند» دومین کتاب مهدی مرادی در حوزه بزرگسالان است. اين شاعر پیش از این مجموعه «بعضی از ما» را در سال 88 منتشر کرده است.

همچنین در حوزه شعر کودک و نوجوان 2 مجموعه به نام‌های «کلاغ سه‌شنبه» و «ساعت بدون تیک تاک» از این شاعر به چاپ رسیده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار