تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۵۹۲۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری‌کارگاه‌آموزش HIV برای‌پزشکان‌خوزستانی
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از برگزاری کارگاه آموزش HIV برای پزشکان و دستیاران آنها در سطح استان خبر داد.

سید سعید سیدیان اظهار کرد: یکی از راه‌های انتقال ویروس ایدز، انتقال از مادر باردار به جنین یا انتقال عمودی است به صفر رساندن میزان انتقال از این روش در دستور کار سازمان WHO قرار داشته و تمام کشور‌ها باید تا سال 2015 میلادی میزان انتقال ویروس ایدز از این روش را به صفر برسانند.

وی ادامه داد: انجام عمل سزارین و دادن دارو به مادر در حین سزارین مهم‌ترین راهکار جلوگیری از انتقال عمودی ویروس ایدز است که به‌دلیل خطر انتقال ویروس ایدز از مادر باردار به تیم جراحی، اقدام به این عمل با استقبال کمتری از سوی پزشکان متخصص مواجه است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: در راستای انجام این برنامه جلسه‌ای با حضور رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه، فوکال پوینت HIV استان، سرپرست مدیریت پیشگیری از بیماری‌های مرکز بهداشت استان و کار‌شناس برنامه ایدز مرکز بهداشت استان، تشکیل شد که در این جلسه مصوب شد یک کارگاه آموزش HIV برای همه پزشکان بیمارستان‌ها و دستیاران آن‌ها برگزار گردد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در این جلسه مصوب شد جهت جلوگیری از انتقال ویروس ایدز از مادر باردار به تیم جراح، معاونت بهداشت دستکش‌های خاص ضد ویروس را برای تیم‌های جراح تهیه کند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در پایان ابراز داشت: همچنین آموزش همه بیمارستان‌های سطح استان جهت پذیرش مادران فوق و عدم ارجاع آنان به مرکز بهداشت استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار