تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۹۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توسط اداره آموزش و پرورش ؛
نخستین جشنواره هفت سین در خرمشهر
نخستین جشنواره هفت سین با همت کانون فرهنگی حورا و با هدف معرفی آیین باستانی نوروز در خرمشهر برگزار شد.

صبح امروز در محل پارک یادآوران شلمچه خرمشهر مراسم نخستین جشنواره هفت سین با همت کانون فرهنگی حورا زیر نظر آموزش و پرورش و با شرکت 18 مدرسه این شهرستان اجرا شد.                                        

در این مراسم رئیس اداره آموزش پرورش، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز خرمشهر، معاون اداره ارشاد اسلامی، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و مربیان پرورشی این شهرستان حضور داشتند.

جمعیت هلال احمر شهرستان و کروه کر اداره بندر و دریانوردی نیز در اجرایی شدن این مراسم همکاری داشتند.                          

محمد رفیعی رئیس و فاطمه بداق معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش سخنوران این مراسم بودند.                                                                                         

رئیس آموزش و پرورش ضمن صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که فرهنگ در جامعه به مثابه نان است و مراسم‌های فرهنگی همچون نوروز از جمله ارزش‌های دینی است و سنت‌های این چنینی فرهنگ ما را تشکیل می‌دهند که زبانزد تمام مردم در جای جای جهان جهان است.

محمد رفیعی ضمن تاکید این نکته که دین ما تنها دین عزا و ماتم نیست و شادی نیز در دین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد به کمرنگ شدن شادی‌های صحیح در خرمشهر اشاره کرد و برگزاری چنین مراسم‌های فرح بخش و سالم را از الزامات برشمرد.      

وی ادامه داد: این جشنواره مقدمه‌ای است برای ترویج فرهنگ شادی و ابراز امیدواری کرد که می‌توانیم با حرکت‌های این چنینی فرهنگ شادی‌های زیبا را بهتر رواج دهیم و امیدواری را در خود و فرزندان این خطه عظیم تقویت کنیم.                                        

در پایان این مراسم از بین 18 تیم شرکت‌کننده از مدارس مختلف شهرستان دو تیم که بهترین و زیباترین سفره هفت سین را تهیه کرده بودند به عنوان تیم برگزیده انتخاب و هدایای به شرکت کنندگان و برگزیدگان اهدا شد.
مرجع / فـارس
برچسب ها: شلمچه ، خرمشهر ، نوروز ، هفت سین
:
:
:
آخرین اخبار