تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۵۹۲۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمربی تيم بسکتبال پتروشیمی: هدف‌مان هم در ليگ‌برتر و هم غرب‌آسيا، قهرمانی است
سرمربی تيم بسکتبال پتروشیمی بندرامام (ره) گفت: هدف ما هم در ليگ برتر و هم غرب آسيا، قهرمانی است.

مهران حاتمی در نشست خبری این باشگاه اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا، لبنان حضور ندارد. عراق شرایط خوبی دارد و ASU اردن نیز تقریبا تیم‌ملی این کشور است. به نظر من این دوره از مسابقات خوب بوده و تجربه مناسبی برای ما به ارمغان آورد. در هر حال، هر سطح از یک مسابقه برای ما مناسب است. بازیکنانی همچون مسعود سلیمانی و بهنام یخچالی تجربه اول‌شان در این رقابت‌ها بود و به نظر من رشد خوبی داشتند، اما در هر حال اگر لبنان در مسابقات بود شرایط بهتر می‌شد.

او با اشاره به شرایط پتروشیمی در لیگ برتر بیان کرد: خدا را شکر پتروشیمی بدون حاشیه و مشکل کارش را در لیگ برتر ادامه داده است. با این که مواردی بوده و برخی از دوستان می‌خواستند سوء استفاده کنند اما فدراسیون به عنوان مسوول، بهترین تصمیم را گرفته است. برخی‌ گفتند پتروشیمی متمول شده است اما باید بگویم که پتروشیمی در یکی، دو سال اخیر متمول نشده، بلکه از ابتدا خدا را شکر شرایط خوبی داشته است. افتخار ما این بوده که در پتروشیمی منابع مالی به خوبی هزینه می‌شود و تمام بازیکنانی که جذب ‌کرده‌ایم، یادگاری برای بسکتبال ما گذاشته‌اند. از ملی‌پوشان بپرسید که حضور جابر ابراهیم و سانی بچیروویچ چقدر در بسکتبال ایران موثر بوده است.

حاتمی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این‌که حامد سهراب‌نژاد از مرحله پلی‌آف برای پتروشیمی بازی مي‌کند آیا برای حضورش در تیم‌ملی مشکلی ایجاد نمی‌شود؟ تصریح کرد: حامد سهراب‌نژاد در سال‌هایي که در بسکتبال ما بازی کرده، آنقدر عملکردش خوب بوده که کسی نتوانسته او را حذفش کند. او سطحی از بسکتبال را نشان داده که کسی نمی‌تواند درباره‌اش صحبت کند و مطمئنا او برای حضور در تیم‌ملی نیز به مشکل بر نخواهد خورد.

سرمربی پتروشیمی درباره رقابت با مهرام بیان کرد: به نظر من بايد جز قهرمانی به فکر اخلاق‌مداری هم باشیم،‌ اگر من ایرادی دارم آن را قبول کرده و آن را حل می‌کنم و شهامت قبول کردن ایرادم را دارم. درباره بازی با مهرام نیز باید بگویم که با این‌که نتیجه‌ برای ما مهم است اما این مسابقه با دیگر دیدارها برای ما فرقی ندارد. ما برای رسیدن به این مرحله نیز باید خیلی از مسابقات را می‌بردیم، به همین دلیل سعی می‌کنیم تنش و جوی ایجاد نشود، چرا که آرامش در این مسابقه حرف اول را خواهد زد. در پتروشیمی کمترین زحمت برای من مربی بوده و این بازیکنان و مسوولان هستند که با زحمات شبانه‌روزی، تیم را به این شرایط رسانده‌اند.

سرمربی تيم بسکتبال پتروشیمی بندرامام (ره) در پاسخ به این پرسش که چرا در این فصل تغییر زیاد بازیکن و ترکیب داشته است؟ بیان کرد: ما در سال گذشته برای جذب بازیکن خارجی خیلی مشکل داشتیم و از ترس این موضوع، دریک اسپنسر را جذب کردیم اما زمانی که دیدیم حق بازیکنان ایرانی‌مان در حال ضایع شدن است، او را رد کردیم و با تیمی کاملا ایرانی لیگ را ادامه دادیم. من به همه می‌گفتم بازیکن خارجی من بهنام یخچالی است. حق ایرانی‌ها را بیشتر کردیم و با قدرت کارمان را ادامه دادیم. در مورد غرب آسیا نیز پیش‌بینی ما حضور تیم‌های عربی با بازیکنان خارجی خوب بود. نمی‌توانستیم ریسک کنیم و به همین دلیل دو بازیکن خارجی به ترکیب اضافه کردیم.

او به وضعیت وحید حاجیان اشاره کرد و گفت: متاسفانه حاجیان به دلیل مصدومیتش در این فصل نمی‌تواند ما را همراهی کند و در فصل بعد به ما اضافه می‌شود و جایش خالی است و تا زمانی که مصدومیتش به طور کامل برطرف شود، از او حمایت می‌کنیم.

حاتمی در پاسخ به سوال مبنی بر این‌که تا چه زمانی باید این کیفیت پایین مسابقات غرب آسیا را تحمل کنیم و به جای هزینه برای برگزاری این رقابت‌های بی‌کیفیت، آن را برای برگزاری تورنمنت‌های بین‌المللی مصرف نکنیم؟ گفت: به نظر من کمی بدبینانه به رقابت‌ها نگاه می‌کنیم. تیم الوحده دو بازیکن اروپایی داشت که قابل قبول بودند و ASU اردن تیم‌ملی این کشور بود. لبنانی‌ها همیشه با تیمی تمام خارجی در رقابت‌ها شرکت می‌کردند، همین موارد نشان می‌دهد غرب آسیا جایگاه بزرگی دارد، پس نباید بدبینانه به آن نگاه کنیم. متاسفانه نبود لبنان واقعا سطح کیفی را پایین آورده اما قبول کنیم همین نماینده اردن یک روز در تیم‌ملی عامل حذف ایران از المپیک لندن شد.

سرمربی تيم بسکتبال پتروشیمی بندرامام (ره) در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که آیا قهرمانی در لیگ برای‌شان مهم است یا غرب‌آسیا؟ بیان کرد: هر دو مسابقه برای ما اهمیت زیادی دارد، پتروشیمی با قدرت کارش را پیش می‌برد و هدفش قهرمانی است. باید تاکید کنم که مهرام سال‌های زیادی است که به بسکتبال کمک می‌کند اما باید رقابت کنیم. من به عنوان کسی که به هیچ یک از دو تیم وابستگی نداشته و تنها مربی پتروشیمی هستم تاکید می‌کنم که باید حق و حقوق پتروشیمی رعایت شود. ما داوران خوبی داریم و خدا را فراموش نکرده‌اند، به همین دلیل باید با قدرت حرف‌های‌مان را در میدان مسابقه بزنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار