تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۸۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نقد مجموعه داستان آن دست پل در ماهشهر
مجموعه داستان «آن دست پل» اثر عصمت حسینی روز گذشته، 18 اسفند در کتابخانه عمومی امیرکبیر ماهشهر نقد شد.

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، رویا اسماعیلی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ماهشهر در گفت‌وگویی اظهار کرد: نشست نقد مجموعه داستان «آن دست پل» اثر عصمت حسینی نویسنده ماهشهری و عضو انجمن ادبی افرا در کتابخانه عمومی امیرکبیر  شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد.

وی افزود: در این نشست نقد ادبی که با حضور عصمت حسینی نویسنده کتاب، نعمت‌اله قنواتی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرماهشهر و دیگر فعالان فرهنگی و ادبی شهرستان و اعضای انجمن ادبی افرا برگزار شد، سه نقد مکتوب و بیش از ده نقد به شیوه شفاهی بر این کتاب ارائه شد.

اسماعیلی ادامه داد: همچنین جهت معرفی داستان‌های کتاب، دو داستان به نام‌‌‌‌‌های «رمان» و «آن دست پل» از آن مجموعه در این نشست روخوانی شد تا عموم شرکت‌کنندگان از محتوای این داستان‌ها آگاهی یابند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ماهشهر گفت: مجموعه داستان کوتاه «آن دست پل» مجموعه داستان جدید عصمت حسینی دربرگیرنده 15 داستان کوتاه با موضوع اجتماعی و با پس زمینه دفاع مقدس است که دی‌ماه 92 در 72 صفحه و با مقدمه‌ای از استاد پرویز حسینی توسط نشر شاسوسا منتشر شده است.

وی عنوان کرد: عصمت حسینی متولد 1335 در آبادان، شهروند ماهشهر و عضو فعال انجمن ادبی افرا و یکی از دلایل انتخاب این کتاب برای برنامه نقد کتاب همین موضوع است. ضمن اینکه داستان‌ها عمدتاً در حال و هوای جنوب و روابط و مناسبات اجتماعی با تأکید بر شرافت و مظلومیت و نقش پررنگ کاراکتر زن جنوبی در پس زمینه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس اتفاق می‌افتد.

اسماعیلی گفت: این نویسنده، داستان‌نویسی را به‌طور جدی از سال 1380 آغاز کرده است. «بخواب تا من حرف بزنم» نخستین مجموعه داستان عصمت حسینی شامل 14 داستان کوتاه ست که پیش از این در سال 84 و توسط نشر شادگان منتشر شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شاعر
|
Finland
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
0
0
سلام
خانم اسماعلیی در جلسه نقد تشریف نداشت .
:
:
:
آخرین اخبار