تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۸۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشنهاد مرموز آل خلیفه به مصر برای جدایی از ایران
به گزارش 598 به نقل از بی باک، "خلیفه بن احمد آل خلیفه" فرمانده نیروهای نظامی بحرین با بیان اینکه کشور مصر در طول تاریخ عمق استراتژیک کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به شمار می رفت از مصری ها خواست تا به شورای همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بپیوندد.

به گزارش مفکره الاسلام ، این فرمانده نظامی خطاب به مصر گفت: این اتحاد به نفع هر دو طرف می باشد و از نظر من کشور مصر از "مغرب و اردن" نیز سزاوارتر برای پیوستن به شورایمان می باشد!

بر اساس این گزارش، این فرمانده نظامی بحرینی در واقع آرزوی دیرینه هر شش کشور این شورا را بیان کرده است. آنها همواره به دنبال یک شریک قدرتمند از نظر نظامی و جغرافیایی و حتی از نظر جمعیت بوده اند.

آنها قصد دارند مصر را نیز همچون خود و سایر کشورهای شورای همکاری در زیر پرچم آل سعود بیاورند تا این کشور را از اتحاد با ایران و روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران باز دارند همانگونه که در زمان حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر چنین اتفاق افتاد.

گفتنی است که کشور مصر نیز در جواب اعلام نمود: ما از همکاری نظامی و اقتصادی با کشورهای شورای همکاری  خوشحال می شویم اما باید بگوییم که این همکاری ها باید بدون قید و شرط باشد.
برچسب ها: مصر ، ایران ، بحرین ، آل خلیفه
:
:
:
آخرین اخبار