تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۵۸۰۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در حاشيه اردوي تيم‌ملي آب‌هاي آرام در اهواز؛
رودخانه اهواز برای تمرین ایده‎آل است
سرمربی تیم ملی قایقرانی آب های آرام با بيان اين كه معمولا طی دو، سه سال اخیر در اين فصل یکی از کشورهای گرمسیر را برای تمرین انتخاب می کردیم، گفت: امسال بنا به شرايطي اهواز را براي برگزاري اردو انتخاب كرديم كه خوشبختانه شرايط آب و هوايي و همچنين رودخانه اهواز برای تمرین ایده‎آل است.

ایرج اقلیمی اظهار کرد: ما از این نظر تصميم به برگزاری این مرحله از اردو در اهواز گرفتیم تا بتوانیم در آب و هوایی تقریبا مناسب به تمرین پاروکشي بپردازیم. اردوهای تیم ملی از آبان ماه در یکی از شهرستان های شمال کشور آغاز شد و بعد از آن هم دو اردوی آماده سازی در تهران برپا کردیم که در این اردوها تمرینات غیراختصاصی داشتیم که نیاز به آب نداشت.

وی افزود: پس از این اردوها نیاز داشتیم تمرینات استقامتی مان را با پاروکشی آغاز کنیم و باتوجه به این که هوای تهران سرد بود، نمی توانستیم هر روز، روزی دو جلسه تمرین کنیم. معمولا طی دو، سه سال اخیر ما یکی از کشورهای گرمسیر مانند مالزی را برای تمرین در این فصل انتخاب می کردیم و نزدیک به یک ماه در آن جا اردو می زدیم ولی باتوجه به تغییراتی که طی یکی، دو سال اخیر در فدراسیون به وجود آمده بود، نتوانستیم این سفرها را برای ملی پوشان در نظر بگیریم و به همين دليل اهواز را برای این مرحله از اردوی مان انتخاب کردیم كه به نظرم شرایط آب و هوایي اهواز از مالزی هم بهتر است.

سرمربی تیم ملی قایقرانی آب های آرام بیان کرد: رودخانه اهواز برای تمرین ایده آل است و طی چند روزی که در این جا هستیم، توانستیم از این شرایط به خوبی استفاده کنیم. بازیکنان روزی دو جلسه پاروکشی دارند و فکر می کنم در این جا برنامه های استقامتی مان انجام شود.

وی درباره آماده سازی تیم ملی جهت شرکت در بازی های آسیایی این چوان کره جنوبی گفت: بازی های آسیايي مهم ترین رخداد اين قاره است. ما قهرمانی آسیا را هر دو سال يك بار داریم که البته این زمان برای رشته های مختلف، متفاوت است. به هر حال بازی های آسیایی، المپیکی در آسیا است و بسیار اهمیت دارد و برای کسب رنکینگ ایران هم مهم است.

اقلیمی ادامه داد: سعی می کنیم در این مسابقات شرایطی بهتر از چهار سال قبل داشته باشیم که باید هم به همین صورت شود. ما می خواهیم ملی پوشان آب های آرام تحولی را در این رشته ایجاد کنند.

سرمربی تیم ملی قایقرانی آب های آرام در پاسخ به این سوال که چه زمانی ترکیب نهايي تيم ملی برای حضور در بازی های آسیایی مشخص می شود؟ عنوان کرد: در حال حاضر 12 نفر در این اردو حضور دارند و تا یکی، دو اردوی آینده ریزش داریم و از اواخر فروردین ماه به بعد ترکیب مان ثابت می شود.

وی درخصوص سمت جدید دنيامالی در وزارت ورزش و جوانان به عنوان مشاور وزیر در امور توسعه رشته های قایقرانی گفت: من پنج، شش سال با دنيامالی كار کرده ام، از زمانی که او به فدراسیون قایقرانی آمد، من یک تحول در فدراسیون دیدم و باتوجه به انگیزه ای که دنيامالی دارد، از نظر سخت افزاری و نرم افزاری شاهد تحول بودیم.

اقلیمی افزود: به هر حال در شرایطی که دنيامالی در حال خوب کار کردن بود، کنار گذاشته شد و طی دو سالی که او در فدراسیون نبود، طی تغییراتی که ایجاد شد، شرایط برای ما خیلی سخت شد. هنوز هم فدراسیون قایقرانی تثبیت شده نیست. چند روز پیش هم باتوجه به انتخاب دنيامالی به عنوان ريیس فدراسیون، انگیزه ای در ما ایجاد شد و من هم جلسه ای با او داشتم و شرایط مان را برای او توضیح دادم و به او گفتم اگر در ادامه چنين شرایطی داشته باشیم، می توانیم مدال های خوبی از بازی های آسیایی کسب کنیم.

وی ادامه داد: پس از صحبت هایی که با دنيامالی داشتم با بازیکنانم صحبت کردم و به آن ها امیدواری دادم و آن ها هم با انگیزه بیشتری شروع به کار کردند ولی پس از استعفای دنيامالی دچار یک نابسامانی شدیم و اگر این نابسامانی ادامه پیدا کند، قطعا دچار تنزل می شویم و نمی توانیم به آن اهدافی که مدنظرمان است، برسیم.

اقلیمی خاطر نشان کرد: به هر حال ما نیاز به تثبیت شدن داریم و این موضوع هم نیازمند پشتوانه مالی است تا بتوانیم به مسابقات مختلف اعزام شویم، چرا که اگر در رقابت ها شرکت نکنیم و اردو هم نداشته باشیم، قطعا رسیدن به اهداف سخت است. دنيامالی به محض آمدن به من گفت که صد درصد تلاش می کنم که به دو کاپ اعزام شوید که فکر می کنم با تغییرات به وجود آمده، بازهم به مشکل برخورد می کنیم.

وی عنوان کرد: اگرچه توانستیم در مسابقات ازبکستان که چند ماه پیش بود، به نتیجه خوبی برسیم ولی ممکن است دو سال آینده این نتیجه تکرار نشود. اگر نتیجه ای که به دست آوردیم خوب بود، به این دلیل بود که پشتوانه های خوبی از قبل داشتیم. به هر حال می طلبد فدراسیون ثابتی داشته باشیم و برای تیم های پایه برنامه ریزی شود که اگر به این صورت نشود، بازهم با مشکل برخورد می کنیم.

سرمربی تیم ملی قایقرانی آب های آرام در ادامه درباره خوزستانی هاي حاضر در این اردو گفت: از دو خوزستانی که در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرده بودند و دیدم شرایط فیزیکی خوبی دارند، خواستیم که در این اردو کنار سایر بازیکنان تمرین کنند و با فدراسیون هم صحبت کردم که اجازه بدهد این بازیکنان در یک اردوی دیگر هم شرکت پيدا كنند تا برای سال آینده بتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

وی در ادامه درباره این که چقدر به نتیجه گیری ایران در بازی های آسیایی خوشبین هستید؟ گفت: باتوجه به این که حریفان در هر ماده تخصصی کار می کنند، ما هم باید به همین صورت کار کنیم. باتوجه به صحبت هایی که با دنيامالی داشتم به نتیجه گیری تیم ملی خوشبین بودم و من به وي قول دادم که اگر شرایط حفظ شود، می توانیم در آب های آرام تحول داشته باشیم.

اقلیمی در پایان درخصوص قایقرانی خوزستان عنوان کرد: باتوجه به شرایطی که در این جا است به نظرم اگر مسوولان این استان بیشتر به قایقرانی توجه کنند، قایقرانی یکی از رشته های مدال آور برای این استان می شود. به طور حتم این جا شرایط خوبی دارد که ما تیم هایمان را براي برگزاري اردو از تهران به این جا می آوریم، پس خود تیم خوزستان هم باید از این شرایط استفاده کند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار