تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۸۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یکی از انقلابیون بحرین درخرمشهر
انقلاب ایران الگویی برای مردم بحرین در قیام علیه آل خلیفه شد/ جزئیاتی از جنایات آل خلیفه
 یکی از انقلابیون بحرین، انقلاب ایران را الگویی برای مردم این کشور در قیام علیه آل خلیفه عنوان کرد.

به مناسبت سومین سالگرد انقلاب مردم بحرین علیه آل خلیفه دو تن از انقلابیون برجسته بحرینی شامگاه گذشته میهمان خرمشهری ها بودند تا برخی از ظلم های روا شده به ملت خود از سوی آل خلیفه را بازگو کنند.

شیخ سید مجید علوی و دکتر راشد الراشد دو تن از چهره های برجسته انقلاب بحرین هستند که در سفری به ایران به خرمشهر آمده و در حوزه علمیه سید الشهدای این شهر سخنرانی کردند.

شیخ سید مجید علوی که سخنران این مجلس بود، گفت: افتخار می کنیم که در بین دوستان خودمان در استان خوزستان و شهرستان خرمشهر حضور پیدا کردیم. ما در اینجا احساس غربت نمی کنیم چرا که از صمیم قلب احساس می کنیم که در بین برادران و همزبانان خود هستیم.

وی در خصوص مشکلات بحرین عنوان کرد: مشکلات کشور بحرین از زمانی شروع شد که آل خلیفه قدرت را در این کشور در دست گرفت. آنها با افکاری ضد اهل بیت و تشیع آمده بودند لذا ورود خود به بحرین را جزئی از فتوحات و پیروزی خود نام گذاری کردند و گویی که شیعیان اصلا مسلمان و مومن نبوده اند که اینگونه نگاهی تکفیری به اکثریت شیعه داشتند.

این انقلابی بحرینی اظهار کرد: آنها اولین حاکم خود را نیز به احمد الفاتح نام گذاری کردند که منظور آنان کسی است که بحرین را فتح کرد، پس اگر از ابتدا آنان با این تفکر وارد بحرین شدند تصور اینکه چه جنایاتی علیه شیعیان انجام داده اند، کار سختی نیست.

بحرینی ها از ظلم آل خلیفه مهاجرت کردند

شیخ سید مجید علوی گفت: خیل عظیمی از علمای بزرگ بحرین و برخی از مردم این کشور به دلیل این ظلمها که علیه آنان روا شده بود ناچار به مهاجرت به دیگر کشورها شدند، سابقه مهاجرت آنها به 150 سال پیش باز می گردد تا جایی رسید که برخی از مردم بحرین نیز تا مناطق سیلان جنوب هند نیز آواره شدند.

وی افزود: هر کس تاریخ آل خلیفه را مطالعه کند خواهد دید آنها در بین قبایل معروف به وحشیگری و قتل در بین خود بوده اند.آنان با زیر پا گذاشتن اعتقادات اسلامی همانند کفار به روستاها هجوم می آوردند و حتی به خود این اجازه را می دادند که اگر از زنی خوششان آمد حتی اگر شوهر هم داشت او را با خودشان ببرند از این روی بعضی از روستاییان ناچار شبانه برای حفظ جان و ناموس خود از چنگال این کفار مهاجرت می کردند.

سید مجید علوی گفت: مردم بحرین از انقلاب جمهوری اسلامی ایران الگو گرفتند و آن را سرلوحه اعتراضات خود علیه آل خلیفه قرار دادند.

وی افزود: مردم بحرین در آن زمان با توزیع بیانیه های امام خمینی(ره) و دنباله کردن اخبار لحظه به لحظه انقلاب مردم ایران با آنها همراه بودند و زمانی که در 22 بهمن ملت ایران پیروز شد مردم در بحرین با شادی به خیابان ها آمده و شروع به پایکوبی و شادمانی کردند که نیروهای حکومتی در آن لحظه شروع به قلع و قمع مردم کردند.

این انقلابی بحرینی تصریح کرد: مردم بحرین با این پیروزی ایران به خود امیدوار شدند و در سال 1980 میلادی با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران برای اجرای اصلاحات لازم علیه آل خلیفه  قیام کردند، آل خلیفه بی درنگ شروع به تصفیه آنان کرد و خیل عظیمی از رهبران آن زمان را تبعید و یا به شهادت رساند.

علوی ادامه داد: آن زمان با احکام ظالمانه برخی از دوستانمان را اعدام و برخی را به حبس ابد و اینجانب را به 18 سال زندان محکوم کردند.

وی گفت: تصور کنید تنها گناه ما افشاگری و خواستاری تغییرات در بحرین بود که باعث شد این احکام سنگین را محتمل شویم.

این مبارز بحرینی تصریح کرد: در سال 1994 نیز قیام دیگری برای ایجاد تغییرات و ایجاد مجلس با قوانین دموکراسی صورت گرفت که متأسفانه تمامی این قیام ها به نتیجه ای نرسید زیرا که واکنش آل خلیفه که پایه آنها بر روی دیکتاتوری مطلق بنا نهاده شده بود قلع و قمع و کشتن مخالفان خود بود.

حاکمی که از پدرش ظالم تر بود

سید مجید علوی افزود: این ظلمها ادامه داشت تا حمد بن خلیفه حاکم فعلی بحرین بر روی کار آمد و شعار او این بود که در آینده روزهای خوبی را خواهید دید که در گذشته آن را ندیده بودید ولی تا قدرت را بدست گرفت ظلم و ستم او از پدر و پدربزرگش بدتر و زیادتر شد.

وی گفت: حمد کارهایی کرد که در گذشته سابقه نداشت از ستم های او می توان به آوردن اشخاصی شکنجه گر از کشورهای مختلف چون سودان و حکومت بعث عراق آن زمان و دادن شناسنامه بحرینی به آنان و استفاده از این شکنجه گران در مقامات حکومتی و امنیتی برای سرکوب و کنترل مردم بود که از هیچ ظلمی ابایی نداشتند و زمانی که این طرح آل خلیفه با سند و مدرک کشف و رو شد سعی در تکذیب آن برآمد ولی آنچنان واضح و روشن بود که برای همگان آشکار شد که چگونه یک شخص می تواند تا این اندازه ظالم باشد.

این انقلابی بحرینی عنوان کرد: این ظلم ها و ستم ها ادامه پیدا کرد، شکنجه های روحی و روانی و جسمی، تجاوز، مجبور کردن زندانیان به سینه خیز به توالت رفتن و خیلی و خیلی دیگر از شکنجه ها صبر مردم را به پایان رساند و جوانان و بزرگان تصمیم به قیامی عظیم جهت سرنگونی کامل آل خلیفه گرفتند.

علوی تصریح کرد: بعد از انقلاب مصر بلافاصله انقلاب مردم بحرین صورت گرفت البته اگر هم در مصر انقلابی صورت نمی گرفت مردم بحرین آماده انقلاب بودند. در همان روز اول انقلاب دو شهید بحرینی در خون خود غلطیدند.

وی بیان کرد: طبق آماری که شبکه سی ان ان از همان روزهای اول از حرکت مردم منتشر کرد آمار را به 400 هزار و برخی نیز تا 600 هزار نفر تخمین زدند، می توان گفت که پنجاه درصد مردم بحرین در آن روز به خیابانها آمدند و کسانی که نیز نتوانستند بیایند شرایطی چون سالخوردگی داشتند.
 
شعار جوانان بحرین: (( ملت خواستار سرنگونی حکومت است))

سید مجید علوی ادامه داد: این حرکت و قیام مردم از حسینه ها و افکار اهل بیت بوده است، آنان با این شعار که گفتند ما می خواهیم قیاممان قیام حسینی باشد امام خمینی (ره) را که بر علیه شاه ظالم قیام کرده بود را الگوی خود قرار دادند.

وی گفت: مردم اعلام کردند که ما دیگر درخواستی از نظام آل خلیفه نداریم چرا که در طی این سالها حتی یک درخواست مردم را جامعه عمل نپوشاندند و اینک زمان سرنگونی کامل این حکومت فاسد فرا رسیده است.

این مبارز انقلابی افزود: این شد که جوانان بحرین تصمیم به سرنگونی حکومت آل خلیفه گرفتند. آنها امیدشان را از دست نخواهند داد حتی اگر سال های سال این انقلاب به طول بکشد و تا سرنگونی و محاکمه آل خلیفه آرام نخواهند نشست.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار