تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۵۷۵۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار منطقه هفت اهواز:
70درصد بافت‌شهری‌ منطقه7 اهواز فرسوده‌است
شهردار منطقه هفت شهرداری اهواز گفت: ۷۰درصد بافت شهری منطقه هفت اهواز را بافت‌های فرسوده و حاشیه نشین تشکیل می‌دهد.

مهراب فلسفی‌زاده در مراسم افتتاح بازارچه کاج و راپل هوایی پارک کوهساران اظهار کرد: بازارچه کاج در راستای توزیع خدمات در سطوح محله‌ای و دسترسی مردم به خدمات احداث شده است.

وی ادامه داد: این بازارچه با 27 غرفه به مساحت 12 متر در کنار مسجد و زمین ورزشی در کوی رمضان ساخته شده است تا مردم این منطقه برای تهیه مایحتاج روزانه خود مشکلات تردد و عبور و مرور را نداشته باشند.

شهردار منطقه هفت شهرداری اهواز با بیان اینکه کوی رمضان دارای 15 هزار نفر جمعیت است اذعان کرد: در محلاتی که دارای تراکم جمعیتی بالایی هستند مانند منطقه هفت، جهت رفاه حال همشهریان احداث بازارچه‌هایی از این دست باید ادامه داشته باشد.

وی مساحت بازارچه کاج را دو هزار و 873 متر مربع بیان کرد و گفت: این بازارچه از نوع سازه ساندویچ پنل و دارای فضای سبز و آبنما است.

فلسفی‌زاده با اشاره به اینکه راپل پارک کوهساران طولانی‌ترین راپل هوایی در ایران است تصریح کرد: بر اساس اختلاف ارتفاع پارک کوهساران نسبت به دیگر پارک‌ها و توپوگرافی آن این راپل در دو خط 250 و 150متری ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: این راپل توسط سه اپراتور هدایت می‌شود و 50 ست دستکش، کمربند، کلاه و تجهیزات استاندارد لازم در اختیار ما قرار دارد.

شهردار منطقه هفت شهرداری اهواز تراکم جمعیتی در منطقه هفت شهرداری اهواز را 160 نفر در هکتار عنوان کرد و افزود: 70 درصد بافت منطقه را مناطق حاشیه نشین و بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهد و تا زمانی که تعریض خیابان‌ها صورت نگیرد امکان تغییر و تحول وجود ندارد.

وی برخی از پروژه‌های شهرداری منطقه هفت در سال 92 را اینگونه بیان کرد: خرید و نصب 10 ایستگاه اتوبوس مکانیزه، خرید و نصب 40 ایستگاه معمولی اتوبوس، نصب پل عابر پیاده جاده ساحلی عامری، ساماندهی بلوار نواب صفوی و احداث پارک 224 واحدی سپیدار بخشی از خدماتی است که شهرداری منطقه هفت به ساکنان این منطقه ارائه داده است.

فلسفی‌زاده شهردار منطقه هفت شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: نسبت به کارهایی که انجام شده است به هیچ وجه رضایت ندارم و با این کارهای شاهد تحول در منطقه نخواهیم بود و به تزریق اعتبارات بیشتری نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: حضور اعضای شورای شهر در این آیین معنادار است و نشان می‌دهد اعضای شورا برای مشاهده محرومیت‌های منطقه اینجا حاضر شده‌اند تا در ادامه راه به ما کمک کنند.

شهردار منطقه هفت در این خصوص اضافه کرد: کمک اعضای شورای شهر باعث می‌شود محرومیت‌هایی که در مناطق حاشیه نشین و بافت‌های محروم شهر وجود دارد را به کمترین میزان ممکن برسانیم.

وی به فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، کارون جنوب و لوله سازی حوزه منطقه هفت اشاره کرد و گفت: شهرداری باید عوارض منطقه را از آن‌ها بگیرد تا در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم استفاده کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار