به گزارش برنا، عالمان ربانی و صاحبدلان اهل راز، آنان
که با مهدی آل محمد(عجل الله تعالی فرجه الشریف) پیوند و عقلهای دیرینه
دارند، و در ندبهها و نالههای شبانهشان، همواره فرج حضرتش را از درگاه
دوست تمنا میکنند، مدام نفس خود را کشیک میکشند که مبادا کاری از ایشان
سر زند که مطلوب و محبوب آن دلدار بیمثال نباشد. از این رو هم خود را
میپایند و هم دیگران را نسبت به مراقبت بر این دقیقه سفارش می کنند.
فقیه
فقید، و عارف دانای راز، حضرت آیت الله العظمی بهجت که به تعبیر مقام معظم
رهبری، سرچشمه پایان ناپذیر فیوضات معنوی بودند، یکی از این نمونههاست.
آنچه میخوانید درباره انتظار فرج و تحصیل مقدّمات آن است که در پایگاه
اطلاع رسانی معظم له آن را منتشر نموده است.
ما باید انتظار فرج
حضرت غائب ـ عجّل اللّه تعالى فرجه الشّریف ـ را داشته باشیم، و فرجش را
فرج عموم بدانیم، و در هر وقت و هر حال باید منتظر باشیم، ولى آیا مى شود
انتظار فرج آن حضرت را داشته باشیم، بدون مقدمات و تحمّل ابتلائاتى كه براى
اهل ایمان پیش مى آید؟! با این حال، چه اشكالى دارد كه تعجیل فرج آن حضرت
را با عافیت بخواهیم، یعنى این كه بخواهیم بیش از این بلاها كه تا به حال
بر سر مؤمنین آمده، بلاى دیگرى نبینند؟! زیرا در روایت آمده است:
وقتى
سفیانى خروج مى كند، هر كس نام على، فاطمه، حسن و یا حسین را دارد مى كشد.
پس از این كه عده اى كشته مى شوند، بقیّه مى گویند: پدران و مادران ما
گناه كرده اند و این اسم ها را بر ما گذاشته اند، ما چه تقصیر داریم. در
این جا سفیانى تفضّل مى كند! و به افراد خود دستور مى دهد از كشتن صاحب
بعضى از نام ها خوددارى كنند، ولى صاحب بعضى از نام ها را بكشند! چنان كه
زمانى یهودى ها اگر مى دیدند صاحب شناسنامه، شیعى است، فورا او را مى
كشتند! الآن هم منتظر دستورند! در هر حال، باید منتظر فرج باشیم ولى با
مقدمات آن؛ ولى مى دانیم كه ضعیفیم و طاقت ابتلائات سخت را نداریم، لذا از
خدا بخواهیم كه شیعه بعد از این دیگر به ابتلائات بیشتر، مبتلا نشود. و
اهمّ مقدّمات انتظار فرج را كه توبه و طهارت از گناهان است، تحصیل كنیم.