تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۶۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای آبادان خبر داد
مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاری در آبادان برگزار شد
رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای آبادان از برگزاری مسابقات آزاد مهارت این شهرستان در رشته جوشکاری خبر داد.

ارژنگ کوه‌سرخ امروز اظهار کرد: نحوه ثبت‌نام متقاضیان مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاری از طریق www.Advariantvto.ir و از روز 26 بهمن‌ماه آغاز و تا 13 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مسابقات آزاد جوشکاری در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می‌شود که زمان برگزاری آزمون کتبی این مسابقات در روز 23 اسفندماه است.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای آبادان ادامه داد: همچنین آزمون عملی رشته جوشکاری نیز در سال آینده و از 13 اردیبهشت‌ماه تا 25 این ماه انجام خواهد شد.

کوه‌سرخ تصریح‌کرد: همه افرادی که توانایی و مهارتی در رشته جوشکاری دارند بدون توجه به شرایط سنی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: این مسابقات در سه گروه جوشکاری در فرآیند SMAW(جوشکاری تحت فرآیند قوس الکتریکی)، جوشکاری در فرآیند GMAW(جوشکاری با گاز محافظ CO2) و جوشکاری در فرآیند GTAW(جوشکاری آرگون) برگزار می‌شود.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای آبادان خاطرنشان‌ کرد: از اهداف برگزاری مسابقات آزاد مهارت ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی در کشور، جلب نظر بنگاه‌های اقتصادی، ارتقای مهارت شاغلان صنایع و صنوف، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل فنی‌و تجارب حرفه‌ای بین شاغلان و بنگاه‌های اقتصادی، شناسایی کمبودهای موجود در آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای شاغلان و برنامه‌ریزی برای رفع آنها به هنگام‌سازی دانش و توانایی شاغلان، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی، فراهم‌سازی امکان حضور نخبگان مهارتی در مسابقات بین‌المللی است.

کوه‌سرخ افزود: بر اساس نیاز صنایع فعالیت جدیدی در سازمان با همکاری مستقیم بنگاه‌های اقتصادی و صنفی در راستای گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی با عنوان مسابقات آزاد و به صورت تک‌رشته‌ای بدون محدودیت سنی در کشور آغاز شده است.

وی گفت: برای نخستین‌بار سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای قصد دارد با مشارکت و حضور بنگاه‌های اقتصادی و صنفی با برگزاری مسابقات آزاد در رشته جوشکاری به معرفی جوشکاران برتر ملی اقدام کند.

رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای آبادان ادامه داد: چنین اقدامی باتوجه به تغییرات گسترده و مستمر حوزه فناوری و تکنولوژی و تاثیر ارتقای مهارت‌های شاغلان در همسویی با این تغییرات برای توسعه اقتصادی کشور اهمیت فراوانی دارد لذا برگزاری مسابقه ملی مهارت ویژه شاغلان آزاد و دولتی فرصتی را برای دستیابی به خلا‌های موجود آموزشی، ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی و توانمندی‌های مهارتی در شاغلان بنگاه‌های اقتصادی را فراهم سازد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار