تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۵۶۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار میسان عراق خواستار شد
استفاده از تخصص کار‌شناسان خوزستانی در میسان عراق
استاندار میسان عراق گفت: امیدواریم در پی تفاهم‌نامه‌ای که بین خوزستان و میسان بسته می‌شود، کارشناسانی از خوزستان به عراق اعزام شوند تا از تجربیات و تخصص آن‌ها استفاده کنیم.

علی دوای در دیدار با شهردار اهواز که دیشب در شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان میسان و به طور عام استان‌های عراق در زمان نظام سابق فاقد امکانات و زیرساخت در زمینه خدمات شهری، شهرداری‌ها و آب و فاضلاب بودند.

وی با بیان اینکه از سال 2003 استان‌های عراق شروع به ارائه خدمات به مردم خود کردند، تصریح کرد: استان میسان به دلیل موقعیت استراتژیکی و وجود منابع عظیم نفت از مهم‌ترین استان‌های عراق به شمار می‌رود.

استاندار میسان عراق خاطرنشان کرد: در استان میسان پنج کارخانه بزرگ نیشکر، روغن، کاغذ، پلاستیک و آجرسازی وجود دارد که از شرکت‌های مهم عراق به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه این استان از نظر کشاورزی از حاصلخیز‌ترین مناطق کشور عراق است، اذعان کرد: وجود رودخانه دجله در میسان که این استان را به دو قسمت تقسیم می‌کند باعث موقعیت مهم میسان در کشور عراق شده است.

دوای مساحت میسان را 16 هزار کیلومتر مربع بیان کرد و گفت: جمعیت این استان در حدود یک میلیون و 70 هزار نفر است و بیش از 4 هزار کیلومتر مربع مساحت این استان را باتلاق تشکیل داده است.

وی عنوان کرد: با وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های معنوی، مادی و بشری که در استان میسان وجود دارد متاسفانه در زمان نظام سابق در فقر و مشکلات به سر می‌برد.

استاندار میسان عراق اضافه کرد: بعد از سال 2007 جوانان و مردم این سرزمین برای شرکت در باسازی مجدد استان به پا خاستند و کارهای عمرانی و اقتصادی زیادی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا پروژه‌های زیادی در میسان به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: در زمینه خدمات شهری و عمران، استان میسان بعد از استان کردستان عراق قرار دارد و در رتبه دوم ارائه خدمات است.

دوای به سفر خود به خوزستان اشاره کرد و گفت: این سفر نتیجه اهتمام و عزم و اراده مردم میسان است و اینکه می‌خواهیم از تجربیات استان خوزستان استفاده کنیم تا منشا پیشرفت باشد.

وی با بیان اینکه استان میسان از نظر کار‌شناسی در اکثر بخش‌های شهرداری در رده پایین است، عنوان کرد: در این استان کار‌شناسان با تخصص‌های غیر مرتبط با شهرداری و عمران شهری است.

استاندار میسان عراق با بیان اینکه از تجربیات خوزستان در زمینه عمران شهری استفاده خواهیم کرد، افزود: امیدوار هستیم در پی تفاهم‌نامه‌ای که بین خوزستان و میسان بسته می‌شود کارشناسانی از خوزستان به عراق اعزام شود تا از تجربیات و تخصص آن‌ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آینده پروژه‌های بسیاری را آغاز خواهیم کرد، یادآور شد: با توجه به مفاد تفاهم‌نامه‌ای که بین میسان و شهرداری اهواز بسته می‌شود از تجربیات اهواز در زمینه پسماند زباله، کشتارگاه صنعتی و بازارچه استفاده خواهیم کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار