تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۴۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان:
ایجاد تعاونی بازار مهمی برای کاهش بیکاری
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: یکی از بازارهای مهم برای کاهش نرخ بیکاری ایجاد تعاونی است.
هوشمند صفایی در جلسه تودیع و معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان که بعد از ظهر امروز در تالار اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: حفظ اشتغال موجود در بنگاه‌های اقتصادی با وجود اینکه با ظرفیت پایین کار می‌کنند از برنامه‌های مهم است.

وی ادامه داد: برای حفظ اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی به حضور کار‌شناسان روابط کار در بنگاه‌های اقتصادی و هم فکری آن‌ها نیاز است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده‌های زیاد شکایت در شورای‌های حل اختلاف دلیل بر انجام یک کار بزرگ نیست، عنوان کرد: هرگاه پرونده‌هایی از این دست در مراکز حل اختلاف کاهش دهیم، می‌توانیم بگوییم که در روابط کار موفق بوده‌ایم.

وی بر لزوم حضور مستمر در بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: با حضور مستمر در بنگاه‌های اقتصادی می‌توان مشکلات را شناسایی کرد و با استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها در راستای آرامش این بنگاه‌ها حرکت کنیم.

صفایی خاطر نشان کرد: باید بازرسی کار را برای صیانت از نیروی کار فعال کنیم و همچنین اختلافات موجود در بنگاه‌های اقتصادی را از طریق شورای سازشی حل کنیم و اجازه ورود پرونده‌ها را به شورای حل اختلاف ندهیم.

وی اظهار کرد: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیاز به برقراری تعامل با مقام عالی استان، نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی استان دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در این خصوص اضافه کرد: یکی از راه‌های اطلاع از مشکلات مردم از طریق نمایندگان مجلس است که باید در برنامه‌ها لحاظ شود.

وی حفظ اشتغال موجود را از مهم‌ترین برنامه‌های خود بیان کرد و گفت: در یک برنامه کوتاه مدت باید روی حفظ اشتغال موجود اهتمام داشته باشیم.

صفایی تصریح کرد: ایجاد اشتغال یک مقوله فرابخشی است همه دستگاه‌ها در ایجاد آن نقش دارند و تصور اینکه تنها اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشمول این مهم است، درست نیست.

وی با بیان اینکه بیکاری یک آسیب اجتماعی است اذعان کرد: با تشکیل تعاونی و ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو می‌توانیم بخش بزرگی از معضل بیکاری استان را حل کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خاطر نشان کرد: اگر جامعه‌ای بی‌نیاز باشد رفتارهای اجتماعی در آن مثبت است و هیچ ناهنجاری نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: اگر جامعه‌ای نیازمند باشد و افراد بیکار زیادی در آن وجود داشته باشد در نتیجه ناهنجاری و بزه افزایش می‌یابد.

صفایی با بیان اینکه ساماندهی مشاغل خانگی از افزایش نرخ بیکاری جلوگیری می‌کند اظهار کرد: یکی از بازارهای مهم برای کاهش نرخ بیکاری ایجاد تعاونی است، بخش اقتصادی مهمی که ساز و کارهای قانونی مناسبی دارد که با توجه به این بخش می‌توان اشتغال استان را رونق داد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار