تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۴۵۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پيشرفت 40 درصدي پروژه تقاطع غيرهمسطح شريعتي و جمهوري
مديرعامل سازمان عمران شهرداري اهواز از پيشرفت 40 درصدي تقاطع غيرهمسطح شريعتي و جمهوري خبر داد و گفت: با رفع تملك و جابه‌جايي دكل برق در مسير اين پروژه، اين تقاطع تا اواخر شهريور 93 به بهره‌برداري مي‌رسد.

سعيد باب‌المراد اظهار كرد: 50 درصد از عمليات سقف زيرگذر در اين تقاطع اجرا شده، همچنين از 778 شمع مورد نياز براي احداث زيرگذر اين تقاطع، عمليات حفاري و بتن‌ريزي 400 شمع انجام شده است.

وي تصريح كرد: اين پروژه تاكنون معارضات متعددي از جمله فيبر نوري شركت مخابرات، لوله‌هاي آب و فاضلاب و خطوط گاز را حل كرده است. اكنون نيز جابه‌جايي يك دكل برق، در مسير پروژه از طريق معاونت فني و عمراني شهرداري اهواز در حال پيگيري است و براي تكميل عمليات پروژه تمهيدات ويژه‌اي به منظور تملك‌هايي در ضلع شمالي و جنوبي ميدان شريعتي انديشيده شده است تا شرايط لازم براي ايجاد مسيرهاي دسترسي شهروندان به هسته مركزي شهر و مسير ارتباطي پل پنجم فراهم شود.

مديرعامل سازمان عمران شهرداري اهواز افزود: از اواخر اين هفته به منظور حفاري و شمع‌ريزي رمپ شرقي زيرگذر، كارگاهي در باند جنوبي بلوار جمهوري اسلامي ايجاد خواهد شد و ضمن برقراري ارتباط غرب به شرق، يك معبر با عرض 7 متري در اين باند در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: با هماهنگي‌هاي لازم انجام شده، به علت حجم بالاي ترافيك محور شمالي بلوار جمهوري اسلامي اين مسير مسدود نخواهد شد.

باب‌المراد در خصوص مشخصات فني تقاطع غيرهمسطح شريعتي و جمهوري گفت: طول كل زيرگذر 300 متر و داراي عرض 22 متر با ارتفاع 6 متري و داراي 4 خط ورودي و خروجي است. براي احداث اين تقاطع مبلغ 61 ميليارد ريال از محل اعتبارات جاري شهرداري اهواز اختصاص يافته و تملك اراضي نيز از اعتبارات جاري شهرداري تامين مي‌شود.

وي ‌اظهار كرد: با رفع مشكل تملك و جابه‌جايي دكل برق، پروژه در زمان اعلام شده، با هدف كاهش حجم ترافيك، صرفه‌جويي در وقت شهروندان و در جهت رضايتمندي همگان مورد بهره‌برداري خواهد گرفت.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار