تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۵۴۵۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رستمی:
دسترسی آسان به کتاب به افزایش سرانه مطالعه کمک می کند
معاون اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان گفت: دسترسی آسان مردم به کتاب و منابع اطلاعاتی می تواند به افزایش سرانه مطالعه کمک کند.

منصور کوهی رستمی عنوان کرد: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه و درگیر شدن مردم با مسایل و مشکلات زندگی های شخصی دغدغه آنها برای گرایش به مطالعه و کتابخوانی با شرایط سخت و دور از دسترس کم شده است.

وی افزود: در زمان حاضر مردم سعی می کنند با مدیریت زمان از اتلاف وقت خود جلوگیری کنند و به همین منظور به دنبال روشهایی آسان برای رسیدگی به امور روزانه خود هستند پس به همین دلیل باید با ابداع روشهای نو در امر مطالعه راهکارهایی را برای دسترسی سریع و آسان به کتاب به کار ببریم تا آنها بتوانند در هر زمان که نیاز داشتند به راحتی به کتابها و منابع مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

معاون مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان تصریح کرد: یکی از اقدامات و راههایی که می تواند به دسترسی آسان به کتاب  کمک کند راه اندازی ایستگاههای مطالعاتی در شهرستانهای استان است که خوشبختانه گامهایی نیز در این مسیر برداشته شده است.

رستمی اظهار کرد: بهره گیری از منابع مطالعاتی گوناگون در راه اندازی ایستگاهای مطالعه می توانند سبب جذب اقشار مختلف در همه سنین به مطالعه کتاب شود که این خود گامی در راه افزایش سرانه مطالعه خواهد بود.

وی عنوان کرد: تا کنون راه اندازی ایستگاههای مطالعه در پنج فاز در سطح استان صورت گرفته که این ایستگاهها کتابهای مختلفی را در سه سطح کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در اختیار علاقه مندان و متقاضیان قرار می دهند.

معاون مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان ادامه داد: از اهداف راه اندازی ایستگاه های مطالعه در استان می توان به افزایش سرانه مطالعه، دسترسی سریع و آسان به کتاب و رفع نیازهای اطلاعاتی مردم اشاره کرد.

رستمی تصریح کرد: تاکنون حدود 28 ایستگاه در سطح استان افتتاح شده است و همچنین افتتاح ایستگاه های شهرستانهای خرمشهر و اندیمشک نیز در دستور کار اداره کل کتابخانه های عمومی استان قرار دارد و امیدواریم این اقدامات فرهنگی همچنان در سطح استان ادامه پیدا کند.     
:
:
:
آخرین اخبار