تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۴۲۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هندیجان:
هندیجانی‌ها روزانه 120 نسخه کتاب به امانت می‌برند
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هندیجان گفت: روزانه حدود 120 نسخه کتاب از ایستگاه‌های مطالعه این شهرستان به امانت رفته و حدود 250 نفر در سنین مختلف به این ایستگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

امین قنواتی در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های مطالعه هندیجان اظهار کرد: طرح ایستگاه مطالعه که از طرح‌های خوب و اثربخش کتابخانه‌های عمومی است، در راستای دسترسی عمومی مردم به کتابخانه‌های عمومی اجرا شد و در شهرستان هندیجان با افتتاح یک ایستگاه مطالعه در شهرداری هندیجان آغاز به کار کرد.

وی از فعالیت خوب سه ایستگاه مطالعه در شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به استقبال بسیار زیاد عموم مردم شهرستان از این ایستگاه و استفاده از منابع موجود در ایستگاه مطالعه شهرداری و پیگیری‌های به‌عمل آمده دومین و سومین ایستگاه مطالعه در فرمانداری شهرستان هندیجان و اداره آموزش و پرورش این شهرستان افتتاح شد و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی هندیجان، هدف از راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دسترسی آسان عموم مردم به کتاب، فراهم کردن بستری مناسب برای اشاعه اطلاعات، مبارزه با فرقه‌های ضاله موجود در هندیجان با توجه به مرزی بودن شهرستان و ارتقای سطح مطالعه و فرهنگ شهرستان عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان 900 نسخه کتاب در بین ایستگاه‌ها توزیع کرده و به گزارش رابط‌های ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان هندیجان جذابیت کتاب‌ها به گونه‌ای بوده که روزانه حدود 120 نسخه کتاب از ایستگاه‌ها به امانت رفته و حدود 250 نفر در سنین مختلف به این ایستگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

قنواتی در پایان گفت: خوشبختانه استقبال از این ایستگاه‌ها در شهرستان بسیار زیاد است و در حال حاضر نیز دیگر دستگاه‌های اجرایی شهرستان درخواست ایستگاه داده‌اند که در مذاکراتی با اداره‌کل استان پس از بررسی این کار انجام خواهد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار