تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۳۹۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح سومین ایستگاه مطالعه در دزفول
معاون اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان گفت:با افتتاح ایستگاه مطالعه در درمانگاه امام علی (ع) شهرستان دزفول تعداد ایستگاه های مطالعه در استان خوزستان به 27 عدد رسید.

منصور کوهی رستمی روز شنبه در حاشیه افتتاح سومین ایستگاه مطالعه در شهرستان دزفول افزود:طرح ایستگاه مطالعه از طرح های مهم نهاد کتابخانه های عمومی می باشد که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و در راستای دسترسی آسان به کتاب و سرانه مطالعه مفید اجرا شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح تماس مردم با کتاب در نقاط پرتردد،دسترسی آسان و سریع به کتاب ،ارتقای سطح مطالعه و ترویج سطح کتابخوانی و هدایت افکار دانست وگفت:این طرح از 16 بهمن ماه 1391 با تعداد شش ایستگاه در استان خوزستان آغاز شد و تا فاز چهارم به 26 ایستگاه رسید.

رستمی گفت:در فاز پنجم این طرح نیز چهار ایستگاه جدید مطالعه در شهرهای دزفولی ،اندیمشک،بهبهان و خرمشهر افتتاح می شود که تعداد ایستگاه های مطالعه به 30 عدد خواهد رسید.

معاون مدیر کل اداره کتابخانه های خوزستان گفت:طبق برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال تعداد ایستگاه های مطالعه در استان خوزستان به 54 ایستگاه خواهد رسید.

وی افزود:در پنج مرحله اجرای این طرح تعداد 75 عنوان کتاب و 495 هزار نسخه در موضوعات مختلف ومتناسب با سنین مختلف وارد ایستگاه های مطالعه خوزستان شد که 10 هزار جلد کتاب ار این کتابها به دو ایستگاه قبلی شهرستان دزفول اختصاص یافت.

رستمی اظهار داشت:از این تعداد کتاب ها تعداد پنج هزار و 500 جلد کتاب توسط مردم در ایستگاه مطالعه شهرستان دزفول مورد استفاده قرار گرفت و یک هزار و500 کتاب به ایستگاه های مطالعه در دزفول بازگردانده شد که این آمار نشان می دهد در دزفول کتابخوانی فرهنگ سازی شده است.

وی اظهار داشت:مردم می توانند از کتابهای ارائه شده در ایستگاه های مطالعه استفاده و پس از مطالعه به ایستگاه های مطالعه یا نزدیکترین کتابخانه تحویل دهند.

معاون مدیر کل اداره کتابخانه های خوزستان گفت:افرادی که علاقمند به کتابهای ارائه شده هستند نیز می توانند کتاب های مورد نظر را که قیمت هر کدام از آنها 20 هزار ریال است را به شماره حسابی که پشت کتاب نوشته شده واریز کنند.

رستمی گفت:از مردم انتظار می رود پس از مطالعه کتابهای ایستگاه های مطالعه را تحویل دهند تا بقیه افراد نیز بتوانند از این کتابها استفاده کنند.

وی افزود: تا پایان سال تعداد ایستگاه های مطالعه در شهرستان دزفول به پنج ایستگاه خواهد رسید.

معاون مدیر کل اداره کتابخانه های خوزستان با اشاره به دیگر فعالیت های اداره کل کتابخانه های خوزستان افزود:مسابقات آن لاین و مکتوب کتابخوانی در سایت کتابخوانان حرفه ای کشور در حال برگزاری است که علاقمندان می توانند در این مساقات شرکت کنند.

وی تعداد کتابخانه های عمومی استان خوزستان را در حال حاضر 200 کتابخانه اعلام کرد و گفت:مساحت این تعداد کتابخانه 93 هزار و 230 متر مربع می باشد .

رستمی اظهار داشت:به ازای هر نفر خوزستانی دو متر و54 صدم متر مربع فضای سرانه کتابخوانی وجود دارد.

مدیر درمانگاه امام علی (ع) دزفول نیز به در این آیین پیشنهاد کرد کتابهایی که در این ایستگاه های مطالعه ارائه می شوند مرتبط با محل مورد نظر باشند به عنوان مثال افرادی که در درمانگاه در انتظار نوبت پزشک هستند از وقت خود در خصوص مطالعه کتابهای پزشکی استفاده کنند .

دکتر علیرضا عترت خواه افزود:باید عادت های سلامتی را در بین کودکان افزایش داد تا عادت های صحیح زندگی در کودکی پیه گذاری شوند و شاهد جامعه نوینی باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار