تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۳۸۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیانگذار بوکس خوزستان درگذشت
بیانگذار رشته ورزشی بوکس استان خوزستان درگذشت.

کریم صف شکن سرمربی اسبق تیم ملی بوکس و رئیس سابق هیئت بوکس استان خوزستان پس از چند سال مبارزه با بیماری روز گذشته دراهواز درگذشت.

مرحوم صف شکن در سال 1318 در اهواز متولد شد.

وی ورزش را از سن 13 سالگی با رشته فوتبال شروع  و سپس به رشته های دیگر همچون والیبال، بسکتبال، دوومیدانی و پینگ پنگ رو آورد و بالاخره در سن 16 سالگی فعالیت خود را در رشته ورزشی بوکس زیر نظر شادروان واحدی اولین مربی خود آغاز کرد.

صف شکن خیلی سریع در این رشته ورزشی پیشرفت کرد و در سال های 1335 و 1337 توانست دو عنوان اولی آموزشگاه های کشور را کسب نماید.

وی پس از سپری کردن دوران قهرمانی به عنوان داور و مربی به فعالیت در این رشته ورزشی ادامه داد و چندین بار تیم ملی کشورمان را به عنوان سرمربی در مسابقات بین المللی همراهی کرد.

صف شکن در آن سال ها نیز به عنوان رئیس هیئت بوکس خوزستان فعالیت می کرد و توانسته بود تیم خوزستان را در سال 1350 در اهواز قهرمان کشور کند و در دوران مسئولیت وی تیم خوزستان چند بار عناوین دوم و سوم کشو را از آن خود کند

مرحوم صف شکن بوکسورهای ارزنده ای را نیز تحویل تیم ملی کشورمان  دهد از جمله این قهرمانان  می توان از مصطفی رستمی، محمد علی گلبریان، حسن بیگدلی، عبدالرضا انداوه را نام برد.

وی همچنین در سال 1350 در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور در رشت،  کاپ بهترین مربی کشو را دریافت کرد.

صف شکن در سال 1349 در مسابقات بین المللی رومانی موفق به کسب درجه داوری آسیایی شد و اولین داور خوزستانی بود که به این عنوان دست می یافت.

کریم صف شکن نزدیک به نیم قرن از عمر خود را در خدمت ورزش بوکس کشور و استان بود.

پیکر مرحوم صف شکن،پانزدهم دی دراهواز تشییع وبه خاک سپرده خواهد شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار