تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۶۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهردار منطقه سه اهواز:
منطقه علی آباد در حوزه روستاست وقانون شهرداری را ملزم به خدمات رسانی به آنجا نمی کند
شهردار منطقه سه اهواز گفت: منطقه علی آباد طبق اسناد و مدارک موجود در حوزه روستایی واقع شده و برابر قانون شهرداریها حق ارائه خدمات به مناطق خارج از محدوده شهری را نداریم ولی به دلیل رعایت بهداشت عمومی شهرداری اهواز کار جمع آوری زباله ها و نظافت آن را انجام می دهیم.

روح الله احمد فخرالدین روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: زمین اصلی این منطقه متعلق به شرکت نفت بود و اکنون نیز به خاطر ساخت و ساز نامتعارف دراین زمین شهرداری شاکی اصلی شده و از سوی دیگر مدیرکل فرودگاههای استان نیز شاکی ساخت و ساز در این منطقه است.

وی گفت: بنا به اظهار مدیرکل فرودگاههای خوزستان درمحدوده شعاع چهارکیلومتری باند فرودگاه نباید ساخت و سازی وجود داشته باشدکه بخشی از این منطقه در این محدوده قرار گرفته است.

شهردار منطقه سه اهواز افزود: اسناد منازل واقع دراین محدوده توسط بنیاد مسکن وبرابر طرح هادی روستایی صادر شده و این مرجع قانونی برابر حدود و اختیارات خود ،راسا نسبت به صدور این اسناد کرده که این نیز موید روستایی بودن علی آباد و خروج آن از شمول محدوده شهرداری اهواز است.

وی گفت: به تازگی عده ای سودجو دراین منطقه درحال قطعه بندی زمینهای دولتی هستند و به صورت غیرقانونی در بنگاه های نامعتبر به فروش می رسانند ودر واقع از مردم کلاهبرداری واخاذی می کنند.

شهردار منطقه سه اهواز افزود: همین عده سودجو برای اینکه بتوانند این زمین ها را به قیمت بالاتری بفروشند و حاشیه امنی برای کار خود ایجاد کنند این غایله را براه انداخته و عده ای از مردم ساکن این منطقه را راهی صحن علنی شورای شهر کرده اند.

فخر الدین گفت: منطق حکم می کند که شهروندانی که به شهرداری عوارض پرداخت می کنند از خدمات شهرداری نیز بهره مند شوند ولی وقتی ساکنان منطقه ای هیچ گونه عوارض یا پرداختی به شهرداری ندارند نمی توان عوارض سایر شهروندان مناطق دیگر را برای رفاه آسایش آنها هزینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع اگر این منطقه جز محدوده شهرداری است، به ما ابلاغ شود ما برابر قانون به آنجا خدمات می دهیم ولی با این وجود، اکنون شهرداری خدمات بهداشت عمومی را به این منطقه ارائه می دهد.

شهردار منطقه سه اهواز از اصحاب رسانه خواست پیش از پرداختن به هر موضوعی جوانب مختلف کار را بررسی کنند و از صحت و سقم ادعاهای مطرح شده توسط افراد مختلف مطمئن شوند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار