تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۳۵۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:
یک‌سونگری آفت‌ جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی است
رئیس اداره انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: یک‌سونگری آفت‌ جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی است.

امیرابوالفضل زکریایی شامگاه یک‌شنبه در کارگاه آموزشی مهندسی دستور جلسات خوزستان، ضمن ارزیابی مناسب فعالیت‌های انجمن‌های استان، به‌کارگیری روش‌های علمی و صحیح در مدیریت جلسات انجمن را از مهمترین نیازهای برگزاری این جلسات دانست و اظهار کرد: یک‌سونگری و عدم توجه به اصول دستور جلسه نویسی در نوشتن دستور جلسات و مصوبات به عنوان آفت‌های مدیریت جلسات انجمن بوده که باید با آموزش صحیح و راهکارهای مناسب مرتفع شوند.

وی اضافه کرد: در این کارگاه آموزشی شیوه تنظیم دستور کار جلسات، مصوبات خروجی و اجرایی جلسات انجمن و پیگیری مصوبات آنها آموزش داده شد.

رئیس اداره انجمن‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: همچنین در این کارگاه آموزشی مدیریت جلسات انجمن، منابع دستورات جلسه، وظایف اعضای جلسه، بایدها و نبایدها، روانشناسی دستور جلسه و جذابیت دستور جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در پایان عنوان کرد: برای شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی مهندسی دستور جلسات گواهی دوره کارآموزی صادر خواهد شد.

*تشکیل کارگاه تشکیل جلسات نشان از اهمیت موضوع دارد

لفته منصوری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان هم در این نشست، جلسات انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی را حساس و تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: مهندسی جلسات و تنظیم مفاد جلسات بر اساس نیازهای جامعه تنظیم شود و از این‌رو تشکیل چنین کارگاه‌های آموزشی که نشان دهنده توجه و حساسیت نهاد به این موضوع است جزو ابتکارات مفید نهاد به شمار می‌رود.

*برگزاری این کارگاه آموزشی با حضور مسئولان ملی و استانی

رئیس اداره برنامه‌ریزی، انجمن‌ها و مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان نیز در حاشیه این جلسه و در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: نخستین کارگاه آموزشی شیوه تنظیم دستور کار جلسات، مصوبات خروجی و اجرایی جلسات انجمن در در راستای هدفمندی جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار شد.

جمال کمایی گفت: نخستین کارگاه آموزشی مهندسی دستور جلسات انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان با حضور زکریایی، رئیس اداره انجمن های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها و مسئولان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تشکیل شد.
:
:
:
آخرین اخبار