تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۳۵۷۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیانیه دانشگاه شهید چمران به مناسبت 9 دی
همزمان با فرارسیدن نهم دی ماه، دانشگاه شهید چمران اهواز بیانیه ای صادر کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

"فرا رسیدن سالروز حماسه نهم دی ماه سال 88، یادآور پیروزی بصیرت و دین خواهی مردم ایران اسلامی بر هجوم ویرانگر عده‌ای بی بصیرت و بی هویت، همنوا با استکبار و رژیم منحوس صهیونیستی علیه مقدسات نظام اسلامی و به خصوص هتک حرمت به عاشورای حسینی و عزاداران است.

حماسه 9 دی از سرفصل های مهم و تاریخ ساز انقلاب اسلامی و منشور هدایت و بیداری نسل های آینده کشور در مصاف با کینه توزی ها و فتنه انگیزی های دشمنان قسم خورده ایران عزیز و عبور آنان از گذرگاه های حساس، پیچیده و پرخطر تاریخی است.

اکنون و بعد از گذشت 4 سال از آن حماسه باشکوه ماندگار و تاریخی، عظمت آن بیش از پیش بر همگان آشکار شده است. آن حماسه عظیم و حضور ملی وحدت بخش و امید آفرین از قلوب با ایمان، شجاع و مبارز ایران ظهور یافت تا بساط فتنه فتنه گران، آشوب طلبان و دشمنان قسم خورده انقلاب را در هم پیچیده و قدرت نرم نظام و اقتدار ملی مردم و نظام را به منصه ظهور برساند.

غائله فتنه سال 1388 یک نسخه از کودتاهای رنگین و مخملین حاصل اتاق های فکر کانون های صهیونیستی و همراهی سرویس های جاسوسی غربی علیه تمامیت نظام، ملت و انقلاب بود. همانهایی که تصور می کردند با ایجاد اغتشاش و آشوب می توانند نیات شوم خود را عملی سازند غافل از اینکه با حضور حماسی و با بصیرت، مقاومت و حضور به موقع مردم عاشورایی ایران توطئه شوم آنها ناکام خواهد ماند.

زنده نگه داشتن این روز بزرگ و تاریخی و نیز بررسی ریشه ها، علل و عوامل، آثار، برکات، پیامدها و پیام های آن خود موجب نشر فرهنگ بصیرت افزایی و جلوگیری از بروز فتنه هایی از این دست در سالیان بعد خواهد شد. مردم بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی از فتنه پیچیده و توطئه خطرناک 1388 سربلند خارج شدند اما بایستی بدانیم فتنه و توطئه در مسیر انقلاب اسلامی تمامی ندارد. تا این انقلاب در سایه ولایت فقیه و دین مبین اسلامی جلو می رود، دشمن برای آن توطئه چینی می کند که البته فتنه های بعدی متفاوت، پیچیده تر و به مراتب سخت تر خواهند بود.

از همین روی، جامعه دانشگاهیان دانشگاه شهید چمران اهواز برای تعمیق و گسترش بصیرت، شور و شعور سیاسی و دینی و انقلابی توأمان با هم و تحت منویات ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا حداکثر بهره را برده و همراه و همگام با سایر اقشار و آحاد مختلف مردم بصیر وانقلابی ایران اسلامی و هم استانی های همیشه در صحنه خوزستانی، آماده حضور پرشور و معنادار در آیین گرامیداشت حماسه ماندگار و الهام بخش 9 دی که روز دوشنبه صبح در حسینیه اعظم شهر اهواز برگزار می گردد، می‌باشد."
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار