تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۳۴۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکنش شرکت پخش فرآورده های نفتی به اظهارات معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به اظهارات معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان درباره نظارت بر عملکرد تانکرهای حمل فرآورده های نفتی واکنش نشان داد.

در متن جوابیه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران آمده است: احتراما عطف به نقل از معاون محترم بهداشتی آن دانشکده در ششمین جلسه مورخ 92.9.27 شورای بهداشت شهرستان آبادان، توضیحات ذیل را به استحضار می رساند:

1- این منطقه در راستای رسالت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران و استقرار سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست که همانا توزیع به موقع، بهینه و با حفظ بهداشت ایمنی و محیط زیست می باشد، امر توزیع فرآورده های نفتی در استان خوزستان و استانهای دیگر را به منظور رفع نیازهای مردم و نیروگاهها به انرژی به نحو احسن انجام داده است.

2- سخنان معاون محترم بهداشتی آن دانشکده در جلسه مذکور و در ارتباط با پارکینگ نفتکش ها واقع در دروازه 18 پالایشگاه، متاسفانه یکجانبه و بدون بررسی، تماس و یا برگزاری جلسه با مسئولین این شرکت مسبوق به سابقه می باشد و جای بسی تامل است که این منطقه هیچ گاه از توصیه ها و راهنمایی های معاونت مذکور بهره ای نبرده است و گواه این مدعا عدم دعوت از شرکت پخش جهت شرکت در جلسات شورای سلامت شهرستان می باشد.

3- پارکینگ دروازه 18 جزء لاینفک تاسیسات بارگیری فرآورده های نفتی بوده است و نفتکش های مراجعه کننده تنها به مدت 20 الی 30 دقیقه و به منظور نوبت دهی و دریافت بارنامه به مکان یاد شده مراجعه می نمایند و ممکن است نفتکش های معدودی که متعلق به مناطق دیگر باشند تنها یک روز در پارکینگ یاد شده متوقف گردند.

4- قریب به یک سوم از مجموع نفتکش های وارد شده به پارکینگ مذکور، از تاسیسات متعلق به شرکت پخش در پالایشگاه اقدام به بارگیری و انتقال فرآورده های نفتی می نمایند و بخش عمده ای از ترافیک موجود در این پارکینگ مربوط به نفتکش های حامل فرآورده هایی مانند میعانات گازی، قیر، نفتا و ... می باشد که هیچ گونه ارتباط عملیاتی با شرکت پخش ندارند.

5- پارکینگ یاد شده در سنوات گذشته دارای مشکلات عدیده ای از جمله وجود ساختار قدیمی و فرسوده بوده که با تلاش این منطقه و همکاری سازمان های ذیربط از جمله بهره گیری از راهکارهای ارائه شده توسط رئیس محترم اداره حفاظت محیط زیست و همچنین فرمانداری محترم آبادان و طی بازدیدهای مکرر مقام های محترم یاد شده، در مقایسه با گذشته، وضعیت مطلوب تری پیدا نموده و کانال مشرف به آن که قبلا روباز و ناایمن و غیربهداشتی بود پس از لایروبی با دالهای بتنی پوشیده شده و پاکسازی و زیباسازی گردیده است.

6- با توجه به استخدام نگهبان و نظافتچی در ماههای اخیر، نظارت کامل بر تردد نفتکش ها برقرار گردیده و نظارت عالیه نیز به عهده واحدهای بهداشت ایمنی و محیط زیست و حمل و نقل منطقه می باشد.

7- تعویض روغن و انجام تعمیرات از سوی نفتکش ها در پارکینگ اکیدا ممنوع می باشد و این مهم همواره از طریق نصب تابلو، توزیع بروشور و آموزش های مستمر به رانندگان و شرکت های حمل و نقل فرآورده ابلاغ گردیده است. بنابراین تعهد شرکت پخش مبنی بر نصب مخزن جهت جمع آوری روغن سوخته در پارکینگ نفتکش ها که در سخنان معاون محترم بهداشتی به آن اشاره شده موضوعیت نداشته و این منطقه هیچ گاه تعهدی در انجام کار ناقض مقررات بهداشت و زیست محیطی نداده است.

8- در موارد نقض مقررات منجمله تخلف یکی از پیمانکاران که مبادرت به نگهداری ظروف آلوده در پارکینگ نموده بود. بلافاصله اخطاریه به پیمانکار مربوط صادر و ظرف 3 روز محوطه پاکسازی گردید.

9- در حال حاضر هیچ گونه راه ورود فرآورده ها و یا روغن از پارکینگ به کانال آبهای سطحی مجاور پارکینگ وجود ندارد.

10- در بارندگی های اخیر، مشاهده گردید که آلودگی در کانال مشرف به پارکینگ از ایستگاه 7 به سمت ایستگاه 5 در جریان بود و مقداری روغن از محل های تخلیه از فنس پالایشگاه به کانال در حال ریزش بود.

11- ریزش روغن توسط نفتکش های متفرقه و در خارج از پارکینگ از حیطه نظارت و وظایف این منطقه خارج و به عهده اداره بهداشت و شهرداری می باشد.

12- رسیدگی به ازدحام، ترافیک و رفتار غیربهداشتی بعضی از رانندگان نفتکش های متفرقه و خودروهای سواری در خارج از محوطه پارکینگ و بلوار ایستگاه 5 و مقابل منازل شخصی که شکایت مستمر ساکنین را نیز به دنبال داشته، خارج از مسئولیت شرکت پخش و از وظایف دستگاهها و سازمان های مرتبط با بهداشت و سلامت می باشد.

13- مزید آگاهی، تصویرنامه شماره  831/11129 مورخ 92.9.6 این منطقه عنوان اداره محترم حفاظت محیط زیست آبادان را به پیوست ایفاد می دارد.

در خاتمه این منطقه ضمن درخواست همکاری و تعامل بیشتر در زمینه مسائل بهداشتی و زیست محیطی، انتظار دارد مسئولین محترم از طرح موضوعات غیرسازنده و قضاوت های یکسویه در جلسات اداری که انعکاس آنها در جراید و خبرگزاریها می تواند خدای ناکرده به عنوان تشویش اذهان عمومی تلقی گردد، اجتناب نمایند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار