تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۳۳۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز بازگشت زائران اربعين به كشور
مديركل حج و زيارت خوزستان با اشاره به خروج بيش از 250 هزار نفر از مرزهاي خوزستان به كشور عراق براي شركت در مراسم اربعين، گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا روز جمعه( 6 دي ماه) 70 درصد از اين زائران به كشور بازگردند.

ناصر حويزاوي اظهاركرد: زائران ايراني كه از دو هفته قبل از ايام اربعين از مرزهاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان خارج شده بودند، بازگشت خود را به كشور از دیروز، سه شنبه(3 دي ماه) آغاز كردند و برآورد مي‌شود بخش اعظمي از آمار كل زائران، در چند روز آينده از طريق اين دو مرز به كشور بازگردند.

وي ادامه داد: با توجه به اين‌كه بازگشت اين تعداد زائر نسبت به مدت زمان خروجشان از كشور، در مدت كمتري انجام خواهد شد بنابراين با تراكم بالاي جمعيت در مرزها مواجه خواهيم شد.

مديركل حج و زيارت خوزستان با اشاره به كمبود امكانات و نيرو در مرزها در اين شرايط، اظهار كرد: نيروهاي مرزباني، گذرنامه و همه نيروهاي حمايتي و خدماتي به صورت شيفتي در مرزها مشغول به كار هستند و با توجه به تراكم جمعيت، زائران براي بازگشت به كشور عجله نكنند.

حويزاوي افزود: اداره كل حج و زيارت استان به منظور تامين رفاه زائران، امكانات حمل و نقل صلواتي در اختيار آنها قرار داده است. زائران از طريق وسايل نقليه‌اي كه به اين منظور در نظر گرفته شده، از مرز چذابه تا سوسنگرد و همچنين از مرز شلمچه تا خرمشهر جابه‌جا خواهند شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار