تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۲۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
با حضور معاون وزير راه و شهرسازي؛

مشکلات و مسائل راهداري خوزستان بررسي شد


معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده​ای كشور در سفر به خوزستان از آزادراه خلیج​فارس و مجتمع خدماتي رفاهی کارون بازدید كرد و در جلسه​ای با مدیران راه و شهرسازی و مدیران حمل و نقل و پایانه​های خوزستان مشکلات و مسائل این دو اداره​کل را مورد بررسی قرار داد.

داوود کشاورزیان در حاشيه اين بازديد و جلسه كه روز گذشته(20 آذرماه) صورت گرفت، در گفت​وگو با خبرنگار ايسنا اظهارکرد: هدف از سفر به استان خوزستان بازدید از راه​های استان و پایانه​های مرزی است. با توجه به موقعیت استان و دارابودن چندین پایانه مرزی نیاز به بازدید از آن​ها ضروری بود.

وی افزود: تلاش می​شود مشکلات پایانه​ها مورد بررسی قرار گیرد تا به کمک دستگاه​های مربوطه در جهت حل این مشکلات اقدام لازم صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات مطرح شده در جلسه تصریح​کرد: خوشبختانه مشکل بزرگ و حل نشدنی مطرح نشد و عمده مشکلات همان مسائلی هستند که در سطح کشور نیز مشاهده می​شوند؛ به عنوان مثال بالابودن عمر ناوگان از مسائلی است که باید در سطح ملی برای آن تصمیمی  اتخاذ شود. همچنین در این جلسه گزارش​ها و توضیحات خوبی در دو حوزه راهداری وحمل و نقل مطرح شد.

کشاورزیان ادامه​داد: بعد از تصویب قانون مدیریت حمل و نقل عمومی و بحث هدفمندی یارانه​ها قرار بود بودجه​هایی برای نوسازی ناوگان در اختیار وزارت راه و ترابری گذشته و راه و شهرسازی کنوني قرار گیرد؛ همچنین بودجه​هایی نیز برای شهرداریژ​ها در نظر گرفته شده بود اما با این وجود به دلیل عدم محاسبه دقیق درآمدها و هزینه​ها این تعهدات و پیش​بینی​ها تحقق نیافت.

وی خاطرنشان​کرد: امیدواریم با رایزنی​هایی که در سطح ملی به عمل خواهد  آمد بخشی از منابع درآمدی به نوسازی ناوگان سوق یابد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده​ای كشور در خصوص اهمیت حوزه راهداری عنوان​کرد: در کشور بیش از 2 هزار کیلومتر راه وجود دارد که شامل راه​های اصلی، فرعی، روستایی، آزادراه و بزرگراه می​شوند. این 2 هزار کیلومتر راه سرمایه ملی محسوب می​شوند. راه​ها نقش بزرگی در توسعه مناطق دارند. همچنین مناطق مختلف پتانسیل​های متفاوتی دارد و در صورتی که راه دسترسی برای آن​ها احداث نشود، این پتانسیل​ها بالفعل نمی​شوند.

کشاورزیان گفت: این راه​ها با صرف هزینه​های زیادی ساخته شده و از این جهت نگهداری آن​ها اهمیت بسیاری دارد و مستقیما با ایمنی سفر و مسافر ارتباط دارد؛ از این رو در امر راهداری هم بحث نگهداری سرمایه ملی مطرح است و هم ایمنی سفر و مسافر و از این دو منظر راهداری مقوله مهمی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا نصرالله دهقانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان نيز اظهارکرد: خوزستان طی سال​گذشته و 6 ماهه امسال جزؤ سه استانی بوده كه موفق به کاهش تصادفات شده است و در 8 ماهه اخیر 19 درصد کاهش تصادفات همراه با مرگ و 16 درصد کاهش فوتی داشته است.

وی خاطرنشان​کرد: برای کاهش تصادفات هزینه​های زیادی صورت گرفته و تعامل مستمری نیز با پلیس​راه صورت گرفته است.

سیدمحمدحسین مرعشی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه​های خوزستان نیز در این جلسه به بیان برخی مشکلات پرداخت و گفت: هم​اکنون مسائلی همچون جذب نیروی انسانی، توسعه ساختمان اداره​کل، نوسازی ناوگان حمل و نقل و نیاز به برنامه​ریزی​های کوتاه​مدت، میان​مدت و بلندمدت وجود دارد.

وی افزود: از دیگر مشکلات موجود می​توان به استقرار پایانه مرزی شلمچه در منطقه آزاد اروند که موجب شده هزینه مضاعفی برای صادکننده درپی داشته باشد و بحث عملی کردن ترانزیت در مناطق اشاره کرد.

جهانبخش امانی، معاون راهداری اداره​کل راه و شهرسازی خوزستان نیز عنوان​کرد: نبود جایگاه مناسب برای نگهداری راه روستایی و مرکز مدیریت راه​ها از جمله مشکلات موجود است.

وی خاطرنشان​کرد: سال​گذشته از سوي بیمه تامين اجتماعی 19 هزار میلیارد تومان به عنوان خسارت پرداخت شده و این درحالی است كه یک​سوم خسارات ناشی از سرعت است و این خسارات را باید با استفاده از دوربین​های مداربسته و سرعت​سنج​ها کاهش داد.
مرجع / ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
0
0
سلام لطفا راهداری شوش دانیال فکری برای مسیرشهر حربه هفت تپه بکند ما که روزانه بایستی این مسیر را برویم خیلی اذیت هستیم ودر مواقعی که مه هست هیچ چیز پیدا نیست لطفا رسیدگی نمایید
:
:
:
آخرین اخبار