تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: ۵۱۸۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کیاحسینی:
اعزام‌دانش‌آموزان‌پسر‌خوزستان‌به‌سرزمین‌وحی
مدیر سازمان دانش آموزی استان خوزستان اعلام کرد: امسال نیز دانش آموزان پسر عمره گذار خوزستانی عازم سرزمین وحی می شوند. بیژن کیاحسینی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس سهمیه اختصاص داده شده به استان خوزستان امسال 94 دانش آموز به عنوان عمره گذار اصلی و 10 نفر به عنوان ذخیره، 6 مربی، یک مدیر، یک معاون و یک روحانی نیز به عنوان عوامل اجرایی سهمیه کاروان اختصاص داده شده به استان خوزستان هستند.

وی افزود: دانش آموزانی که در آزمون قبول شدند در سطح مناطق و نواحی استان انتخاب شده و سپس به حج عمره اعزام می شوند که این آزمون درمورد مسائل مختلفی از جمله چکیده قوانین و مقررات کشور عربستان، آشنایی با تاریخ اسلام، آداب زیارت و آداب عمره است.

کیاحسینی تصریح کرد: امسال استان خوزستان برای دهمین بار مجری برگزاری حج دانش آموزی است که به عنوان مجری اموری مانند تکمیل پرونده، جمع آوری گذرنامه، هماهنگی با سازمان حج و زیارت و عوامل اجرایی و همچنین هماهنگی با شرکت کارگذار را انجام می دهد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان خوزستان یادآور شد: در دوره گذشته به دلیل اینکه سهمیه دانش آموزی کشور و به طبع آن استان خوزستان کم شد و در حد یک پرواز نبود عمره گذاران استان خوزستان به همراه استانهای ایلام، کردستان و کرمانشاه از استان کرمانشاه به سرزمین وحی اعزام شدند ولی امسال دانش آموزان خوزستانی از اهواز حرکت می کنند و قرار است دانش آموزان استانهای دیگر نیز از اهواز اعزام شوند.

وی اظهار کرد: به منظور آمادگی ذهنی و روحی دانش آموزان و انجام هرچه بهتر اعمال مفرده برای دانش آموزان اعزامی استان در هفته اول بهمن یک دوره آموزشی یک روزه برگزار می کنیم که دانش آموزان با شرکت در کارگاه های آموزشی با آموزش طواف، احکام، آموزش اصول و مبانی مقدماتی عمره و مناسک حج آشنا می شوند و ساک و بسته فرهنگی نیز به انها ارائه می شود.
 
کیا حسینی در پایان گفت: دانش آموزان اعزامی باید در مقطع متوسطه و متولد سالهای 76 و 77 و دارای معدل بالای  15 باشند و اولویت اعزام دانش آموزان به حج عمره با دانش آموزان نخبه قرآنی، نخبه تشکلات دانش آموزی و نخبه درسی می باشد که دانش آموزان طبق روال هر سال واکسن مننژیت خواهند زد و تاریخ اعزام  هفته اول اسفند خواهد بود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار