تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۱۸۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
هیچ‌کس نمی‌تواند از روی نادانی به دانشگاه آسیب وارد کند
رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشگاه شیشه نیست که کسی از روی نادانی از درون مجموعه یا خارج از آن بتواند به آن آسیب وارد کند.

 محمد حسین سرمست در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز که ظهر دیروز در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزا‌ر شد اظهار کرد: مسلمانان مکان‌های مقدس زیادی دارند که بالا‌ترین آن‌ها خانه خدا است و در رتبه‌های نازل‌تر در‌‌ همان راستا و با تقدسی که به پروردگار باز می‌گردد دانشگاه هم یکی از این مکان‌های مقدس است.

وی ادامه داد: خداوند حافظ مکان‌های علمی است و رحمت خود را شامل دانشگاه‌ها می‌کند به گونه‌ای که هیچ کس نمی‌تواند به این مکان مقدس خدشه‌ای وارد کند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطر نشان کرد: دانشگاه شیشه نیست که کسی از روی نادانی از درون مجموعه یا خارج از آن بتواند به آن آسیب وارد کند بلکه چشمه جوشان و دریای بی‌پایانی است که محل خدمت، تحصیل و تهذیب است.

وی با اشاره به اینکه من خود را مدیون دانشگاه می‌دانم اذعان کرد: در هنگامی این مسئولیت از سوی وزیر اسبق بهداشت به من پیشنهاد شد به دلایلی از پذیرفتن مسئولیت امتناع می‌کردم اما وزیر وقت بهداشت به من توصیه کرد از درون تغییرات ایجاد کنید و بر مشکلات فائق خواهید آمد.

سرمست با بیان اینکه استان به توسعه زیر ساخت‌ها آموزشی، منابع و نیروی انسانی نیاز دارد تصریح کرد: اگر در وزارت تصمیم بر تعمیم انقباضی وجود دارد این نباید شامل خوزستان شود زیرا کمبود‌ها و عقب ماندگی‌های بسیاری در خوزستان وجود دارد که باید جبران شود.

وی اضافه کرد: خوشحالم که ادامه کار به دست یکی از اعضای دلسوز هیئت علمی سپرده شده است که با درایت و خوش‌فکری باعث توسعه چند برابری دانشگاه خواهند شد.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه هرکاری که انجام دادم ادای وظیفه بود عنوان کرد: در کار سخت گیر بودم اما با کسی خصومتی نداشتم نیت بنده کار و هدف خیر برای استان و مردم بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار