تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۱۸۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از اين پس؛
جمع‌آوري‌‌زباله‌هاي‌اهوازتنهايك‌باردرشبانه‌روز
معاون خدمات شهري شهرداري اهواز گفت: طبق قراردادهاي جديد خدمات شهري، تنها يك بار در 24 ساعت زباله‌ها جمع‌آوري مي‌شود و در صورت مشاهده هرگونه پسماند پس از ساعت 10:30 شب، مطابق قانون برخورد خواهد شد.

 علي‌رضا عالي‌پور اظهار كرد: در قراردادهاي جديد خدمات شهري آمده كه تنها يك بار در 24 ساعت جمع‌آوري زباله صورت مي‌گيرد و شهروندان بايد راس ساعت 9 تا حداكثر 10:30 شب زباله‌هاي خود را بيرون بگذارند.

وي ادامه داد: پس از ساعت 10:30 در صورت مشاهده زباله يا هرگونه پسماند در خيابان و درب منازل برابر ماده 16 قانون مديريت پسماند با اين افراد برخورد مي‌شود.

معاون خدمات شهري شهرداري اهواز افزود: با توجه به مجهز بودن خودروهاي جمع آوري زباله به GPS هرگونه غيبت خودروها يا عدم فعاليت و كاركرد آنها در مناطق كنترل خواهد شد. بر اين اساس به ندرت اتفاق مي‌افتد كه شهروندان از نبود خودروي جمع آوري زباله در منطقه خود شكايت كنند.

عالي‌پور اظهار داشت: جمع‌آوري زباله در شهر اهواز پيش از اين دو بار در هر 24 ساعت انجام مي‌شد ولي طبق اين قرارداد از اين پس در هر شبانه‌روز تنها يك بار صورت مي‌گيرد و اين امر در جهت فرهنگ‌سازي براي رعايت ساعت بيرون گذاشتن زباله توسط شهروندان انجام مي‌شود.

وي گفت: پيش از اين با 2 بار جمع‌آوري زباله در روز، حدود 60 تا 70 درصد مردم اهواز، روند بيرون گذاشتن زباله در ساعت 9 شب را رعايت مي‌كردند. بيرون گذاشتن زباله‌ها در ساعتي غير از ساعت 9 توسط برخي از شهروندان منجر مي‌شود سيماي شهر نامطلوب به چشم آيد كه با توجه به در اختيار داشتن ابزار قانوني و استفاده از ماده 16قانون مديرتي پسماند، پيگيري‌هاي حقوقي و قضايي در خصوص افرادي كه اين موضوع را رعايت نمي‌كنند، صورت بگيرد.

 معاون خدمات شهري شهرداري اهواز عنوان كرد: در برخي شهرها اين فعاليت زودتر از اهواز شروع شده بود و حتي روزهاي جمع آوري زباله در اين شهرها به سه روز در هفته رسيده است. البته استاندارد جهاني اين است كه كه يك روز در هفته زباله تر و يك روز در هفته زباله خشك جمع‌آوري شود.

 عالي‌پور در خصوص استقرار مخزن زباله در خيابان‌ها براي جمع‌آوري زباله گفت: در خصوص مخازن جمع‌آوري زباله در خيابان‌ها 2 الگو در كشور وجود دارد، يكي از الگوها معتقد به حذف مخازن و عدم استفاده از آنها در خيابان‌ها و مناطق مسكوني است. به كارگيري از اين الگو در كشورهايي صورت مي‌گيرد كه در مديريت پسماند الگو هستند از جمله كشور ژاپن.

 وي افزود: استقرار مخزن زباله هم خوبي و هم بدي‌هايي دارد، گذاشتن مخزن زباله در نبش خيابان‌ها و به فواصل متناسب، موجب مي‌شود شهروندان به بيرون گذاشتن زباله در ساعت مقرر مقيد نباشند و هر ساعتي كه اراده كنند زباله خود در مخزن قرار مي‌دهند. بنابراين استفاده از مخزن در خيابان‌ها ساعت بيرون گذاشتن زباله را تحت شعاع قرار مي‌دهد.

 معاون خدمات شهري شهرداري اهواز گفت: با حذف مخازن مي‌توان از مشاركت شهروندان در جهت زيبايي چهره شهر استفاده كرد و نوعي فرهنگ‌سازي در اين زمينه صورت خواهد گرفت. در جهت رعايت ساعت تعيين شده براي بيرون گذاشتن زباله توسط شهروندان و انجام فرهنگ‌سازي در اين زمينه، تا يك ماه آينده اقدامات تبليغي انجام و پكيج تبليغاتي به صورت آموزش گام به گام به شهروندان ارايه مي‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار