تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۱۷۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حميدرضا اكبری (شروه):
شهرداری اهواز به چهره‌های فرهنگی نياز دارد

حميدرضا اكبري (شروه) گفت: با توجه به اين كه شهردار اهواز يك شهردار سياسي و اقتصادي است بايد هنگام انتخاب شهرداري‌هاي مناطق كسانی را انتخاب كند كه تفكر فرهنگي داشته باشند.

اين شاعر و داستان‌نويس با تاكيد بر اين كه نگاه مسؤولان ما بايد سمت و سوي فرهنگي داشته باشد، اظهار كرد: با توجه به برنامه‌هاي دولت جديد بايد براي كارهاي فرهنگي تدابيري انديشيده شود و بعد بر اساس اين تدابير ساختار و كاركردهاي فرهنگي را كه در راستاي اعتلاي شهري مي‌باشند برنامه‌ريزي و اجرايي كنيم.

 او خاطرنشان كرد: شهردار اهواز يك چهره سياسي، اقتصادي و اجتماعي است اما چهره فرهنگي نيست. به همين دليل جامعه فرهنگي و نخبگان فرهنگي اهواز از ايشان انتظار دارند كه در انتخاب شهردارهاي ديگر مناطق از آيتم نگاه فرهنگي نيز استفاده كند و شهرداراني را انتخاب كند كه ديد فرهنگي دارند چراكه ما بر اساس فرهنگ مي‌توانيم چهره شهر را دگرگون كنيم.

 وي ادامه داد: ما شهرمان را مي‌توانيم با ابزار و عناصر فرهنگي زيبا كنيم. بنده به آقاي سيدخلف موسوي توصيه مي‌كنم كه مهندسي فرهنگي را هميشه مدنظر داشته باشد.

 اكبري تصريح كرد: ما از شهردار تقاضا داريم كه در انتخاب هشت شهردار ديگر علاوه بر آيتم‌هايي كه مد نظر دارد حتماً از گزينه‌ ديد فرهنگي نيز استفاده كند چراكه ما بر اساس كاركردهاي فرهنگي كارهاي زيادي را مي‌توانيم براي جامعه انجام دهيم.

 اين منتقد بيان كرد: اگر ما معضل اجتماعي را در حوزه آسيب‌شناسي اجتماعي بررسي كنيم بايد براي رفع آن فرهنگ‌سازي كنيم. وقتي فرهنگ‌سازي صورت گيرد به صورت كاملاً سيستماتيك آن معضل حل مي‌شود و ديگر به آن به عنوان يك چالش نگاه نمي‌كنيم زيرا بر اساس برنامه‌هاي مدون فرهنگي توانسته‌ايم آن كار را انجام دهيم.

 او اضافه كرد: من به آقاي سيدخلف موسوي توصيه مي‌كنم براي معاونت فرهنگي نيرويي فرهنگي و نخبه و بدون هيچ گونه وابستگي سياسي را قرار دهد تا بتواند كار فرهنگي خوب انجام دهد چراكه از كار فرهنگي كليشه‌اي كار به جايي برده نمي‌شود. مردم اهواز نياز به نشاط فرهنگي دارند. نبايد آقاي شهردار از زد و بندهاي شورايي استفاده كند.

 اكبري يادآور شد: من چند سال پيش در شوراي سابق پيشنهاد كردم كه سازمان فرهنگي و هنري راه‌اندازي كنيم اما الآن مي‌گويم با توجه به كمبود بودجه نيازي به اضافه كردن سازماني ديگر نيست بلكه پيشنهاد مي‌كنم در معاونت فرهنگي و هنري شهرداري از يك نيروي خبره استفاده كند تا بتواند منشأ تحول در استان باشد. همچنين اتاق فكر فرهنگي تشكيل دهد.

 او گفت: معاونت فرهنگي شهرداري مي‌تواند كار يك سازمان فرهنگي را انجام دهد و كسي كه در رأس آن قرار مي‌گيرد كسي باشد كه بتواند جاذبه خوبي داشته باشد تا وقتي نخبگان فرهنگي طرحي را ارايه مي‌دهند از ارايه آن پشيمان نشوند.

 اين منتقد همچنين گفت: براي بازسازي و معماري سنتي اهواز بايد فكري كرد. وجود ساختمان‌هاي ناهموار چالشي هستند كه بايد آنها را به سوي معماري سنتي و بومي سوق داد. همچنين وجود يك كميسيون قوي فرهنگي در شوراي شهر بسيار ضروري است چراكه همه اين‌ها مي‌تواند دست به دست هم دهد تا ما يك فرهنگ بومي و اصيل اسلامي را در كلانشهر اهواز پياده كنيم و اين‌ها مستلزم وجود يك مشاور قوي در كنار شهردار است كه مورد مقبوليت هنرمندان و فرهنگ دوستان باشد چراكه گاهي انتصابات بر اساس روابط است و اين موضوع به فرهنگ ضربه مي‌زند و حوزه فرهنگ حوزه‌اي نيست كه فردي را كه تفكر فرهنگي ندارد در آن جا جاي دهيم بلكه بايد شخصي با نگاه فرهنگي و دلسوز بيايد تا بتواند از نقطه نظرات هنرمندان استان هم استفاده كند.

 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار