تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۱۵۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک کارشناس سیاسی یمنی گفت:
ایران حسن نیت خود را به جهانیان ثابت کرد

یک کارشناس مسائل سیاسی یمنی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 5+1 تاکید کرد، ایران حسن نیت خود را به جهانیان ثابت کرد و نشان داد که امنیت منطقه‌ای برای آن تا چه اندازه حائز اهمیت است.

«یاسر الیمانی» کارشناس مسائل سیاسی در یمنی و از اعضای ارشد حزب «کنگره کل مردمی» این کشور  با بیان اینکه توافق هسته‌ای ایران و مجموعه 5+1 موجب خرسندی محافل مختلف یمنی شده، آن را اقدامی مثبت از سوی دولتمردان ایرانی به منظور اثبات حسن نیت خود در خصوص استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی دانست.

وی افزود: در شرایطی که کشورهای مختلف جهان با اتخاذ موضع خصمانه علیه ایران، این کشور را خطری برای جهان معرفی ‌کرده و آن را مورد تحریم قرار دادند، تهران نشان داد که چقدر به امنیت سراسر منطقه و خلع سلاح اتمی آن، اهمیت می‌دهد.

الیمانی تصریح کرد: ایران در حالی تحت تحریم قرار گرفت که کشورهای بزرگ جهان در برابر سلاح اتمی رژیم صهیونیستی سکوت اختیار کرده‌اند، بنابراین این رژیم نیز باید تحریم شود تا کلاهک‌های هسته‌ای خود را تحویل دهد، به ویژه اینکه تهدیدهای آن علیه کشورهای منطقه و بیش از همه ایران ادامه دارد.

این کارشناس یمنی همچنین افزود: از جامعه جهانی می‌خواهیم که سیاست یک بام و دو هوا را کار گذاشته و در مورد سلاح اتمی اسرائیل موضع جدی اتخاذ کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار