تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۱۰۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
همایش بزرگ «یار مهربان» در اهواز

همایش بزرگ «یار مهربان» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شمار یک اهواز برگزار شد.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز اظهار کرد: پس از برنامه‌ریزی‌ها و برگزاری جلسات مختلف با همکاران و پس از اجرای یک هفته‌ای برنامه‌های کتاب و کتابخوانی در مرکز تصمیم به دعوت از اعضا جدید و قدیمی مرکز به همراه والدینشان و برگزاری ویژه برنامه‌ای با عنوان «یار مهربان» کردیم.

مریم فهیم‌پور افزود: در ابتدای این همایش علی بالویی کارشناس و مشاور مسائل تربیتی به اهمیت مطالعه در خانواده و همچنین مبحث کتاب درمانی اشاره کرد و ارتباط‌گیری بین والدین و بچه‌ها را یکی از مهم‌ترین امتیازات مطالعه و کتاب فرایندی برشمرد.

وی اجرای قصه‌گویی با طرح مسئله‌ زیبا شناختی را دیگر برنامه‌ این همایش معرفی کرد و یادآور شد: در این برنامه، والدین در ایستگاه‌های تخصصی انیمیشن و نقاشی و همچنین خطاطی در دو سالن مرکز با حضور اعضا شرکت کردند.

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز با اشاره به حضور مدیرکل کانون پرورش فکری خوزستان در این مراسم تصریح کرد: شاکریان در این مراسم به مطالبی در خصوص اهمیت مطالعه در خانه و خانواده پرداختند و والدین را به گذراندن زمان بیشتری با فرزندانشان تشویق کردند.

وی دیگر برنامه این همایش را مسابقه‌ کتاب‌سازی معرفی کرد و توضیح داد: در این برنامه والدین به سالن اصلی مرکز راهنمایی شده و هر کدام گروهی را با کودکان و نوجوانانشان تشکیل دادند و با ابزارهایی که مرکز در اختیارشان گذاشته بود اقدام به ساخت کتاب کردند.

فهیم‌پور با اشاره به حضور چشمگیر و با شور و حال والدین و بچه‌ها در مسابقه‌ کتاب‌سازی خاطرنشان کرد: به دلیل استقبال فراوان از این برنامه اعلام نتایج مسابقه به روزهایی آینده موکول شد.

وی، اهدای بسته‌های فرهنگی به اعضا را که با هماهنگی امور فرهنگی شهرداری اهواز اجرا شد دیگر برنامه این همایش عنوان کرد و گفت: در بخش پایانی این برنامه که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و با استقبال فراوان والدین و اعضا مواجه شد خانواده‌ها با اهدا کتاب به کودکان روستایی ضمن شرکت در امر ترویج کتاب و کتابخوانی در این کار فرهنگی و خداپسندانه شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای اهواز، ایذه، آغاجاری، بهبهان، باغملک، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، بندر امام، هندیجان، آبادان، خرمشهر، حمیدیه، سوسنگرد، بستان، ملاثانی، شوشتر، دزفول، اندیمشک، لالی، مسجد سلیمان، گتوند، رامهرمز، شوش، هویزه، شادگان و هفتگل با اجرای ویژه برنامه‌های خاص از 25 آبان تا دوم آذر ماه سال جاری هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی خواهند داشت.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار