تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۰۶۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شش تعزیه در آبادان برگزار می شود
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان گفت: به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) هنرمندان این اداره شش تعزیه مختلف را برگزار می کنند.

فرهاد علوانی با اشاره به تاثیرگذاری مناسب اجرای اینگونه برنامه ها در جامعه افزود: این تعزیه ها به همت هنرمندان آبادانی و در نقاط مختلف شهری به اجرا در می آیند.

وی اظهار داشت: تعزیه از «خاک تا افلاک» به کارگردانی مهدی پرویش به مدت هشت شب در نقاط مختلف شهرستان اجرا می شود.

به گفته علوانی، این تعزیه در روزهای 13 تا 16 آبان ماه در سالن مدرسه غیرانتفاعی شماره دو پالایشگاه، از 17 تا 18 آبان در میدان کفیشه و 19 تا 25  آبان ماه جاری در خیابان دهداری جنب استادیوم تختی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: همچنین تعزیه "امام حسین(ع)" به کارگردانی محمد رضا دلایر از 19 تا 23 آبان ماه جاری در تکیه هنرمندان واقع در مجتع فرهنگی و هنری ثامن الائمه به روی صحنه می رود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبادان یادآور شد: تعزیه «غریبه شام» به کارگردانی سهراب میثمی نیز از 23 آبان ماه به مدت 10 شب در تالار مهر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به اجرا در می آید.

علوانی از تعزیه «مرثیه عشق» به کارگردانی یوسف زغورزاده به عنوان دیگر تعزیه های یاد شده نام برد و گفت: این تعزیه در تالار مهر از 23 آبان به مدت 10 شب اجرا می شود.

علوانی با قدردانی از تلاش فعالان فرهنگی هنری شهرستان افزود: این افراد همواره با کمترین امکانات توانسته اند بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه ایجاد کرد و برای شهرستان افتخار آفرینی کنند.

مرجع / مـهـر
برچسب ها: تعزیه ، آبادان
:
:
:
آخرین اخبار