تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۹۴۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نسخه طب سنتي براي آلرژي پاييزي
يك پژوهشگر طب سنتي گفت: افراد ممكن است در هر فصلي دچار حساسيت‌هايي شوند كه يكي از مهمترين روش‌ها براي پيشگيري از اين شرايط آن است كه يك يا دو ماه قبل از فرا رسيدن بهار يا پاييز، فرد حجامت انجام دهد.

دكتر يعقوب ذلكي قربان‌پور اظهار داشت: در هر فصلي از سال بيماري‌هايي در افراد نمايان مي‌شود. در فصل بهار بيماري‌هايي با گرما و تري مانند فشار خون، فصل تابستان بيماري با گرمي و خشكي، فصل پاييز بيماري‌هاي با سردي و خشكي مانند انواع اگزماها، خارش آلرژي و سرماخوردگي‌ها و در فصل زمستان بيماري‌هايي با سردي و تري سر و كار داريم. در فصل پاييز بيماري‌هاي فصلي با آلرژي تنفسي مانند سرفه، آبريزش بيني و قرمز شدن چشم بروز مي‌يابند.
 
وي ادامه داد: انجام حجامت قبل از فرا رسيدن بهار و پاييز، يك درمان قطعي براي آلرژي محسوب مي‌شود يعني نه تنها بيماري را از بين مي‌برد بلكه اين عارضه بدون هيچ وابستگي به هر دارويي برطرف مي‌شود. در واقع در حجامت، اقداماتي براي ريشه‌كن كردن و از بين بردن بيماري‌ها انجام مي‌شود.

اين پژوهشگر طب سنتي افزود: آلرژي افرادي كه سال‌ها از اين بيماري رنج مي‌برند، با حجامت و بدون استفاده از هيچ داروي شيميايي بهبود مي‌يابد. حجامت يك درمان علامتي است كه به جاي مصرف اسپري‌ها و كورتون‌ها با عوارض زيادي كه دارند؛ استفاده مي‌شود.

ذلكي قربان‌پور گفت: همچنين بهترين كار در فصولي كه افراد دچار حساسيت و بيماري مي‌شوند، استفاده از بخار آب جوش همراه با قطره‌هاي اسانس نعناع و يك قاشق عسل است كه علاوه بر برطرف كردن علايم آلرژي، سراسر مجراي تنفسي را ضدعفوني مي‌كند. با اين روش كه درماني طبيعي است و عوارضي ندارد، ميكروب‌ها در سيستم تنفسي از بين مي‌روند.

وي بيان كرد: بيماراني كه دچار سرفه، سرماخوردگي و آلرژي مي‌شوند دو راه براي پيشگيري از اين بيماري دارند. يكي اين كه بالاترين نقطه جمجمه خود را پوشيده و گرم نگه داشته و در فصل سرما و هنگامي كه از حمام بيرون مي‌آيند حتما اين نقطه را خشك و بعد از آن گرم نگه دارند.

اين پژوهشگر طب سنتي ادامه داد: همچنين كف پاها به ويژه در هنگام بيرون آمدن از حمام بايد خشك شده و از جوراب‌هاي نخي مناسب استفاده شود. با گرم نگه داشتن بالاي سر و كف پا از اين بيماري و آلرژي پرهيز مي‌كنيم و اين روش، يك واكسن طبيعي در برابر آلرژي محسوب مي‌شود.

ذلكي قربان‌پور يادآور شد: همچنين براي جلوگيري از بيماري‌هاي فصلي خوردن يك ليوان آب داغ، يك قاشق عسل خوب و چند قطره آب ليموي طبيعي در صبحگاه و خوردن يك ليوان آب سيب قرمز شيرين در شب يك واكسن بسيار قوي در مقابل بيماري‌هاي فصلي و آلرژي تنفسي است.

 وي عنوان كرد: بهترين غذاها در فصل پاييز كه سلامتي و انرژي به فرد مي‌دهد، آب‌گوشت به ويژه آب‌گوشت سنتي است كه فرد با خوردن آن را قوي و سالم نگه مي‌دارد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
0
با سلام، الان این مطلبو خوندم. اگه واقعاً این راهکاراتون نتیجه بده دعای خیر کسانی که مثل بنده سالهاست از آلرژی های فصلی رنج میبرن، بدرقه راهتونه...
با تشکر از شما
فوق تخصص آلرژی و کلینیکال ایمنولوژی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
2
1
باسلام .انتشار مطالب غیر علمی و سخیف وبدور از واقعیات علمی متاسفانه مایه گمراهی مردم می شود شخصی که ادعای درمان قطعی آلرزی با حجامت را دارد دروغگویی بیش نیست .
:
:
:
آخرین اخبار