تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۴۹۳۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال- امارات
گزارش سایت «فیفا» از بازی ایران- آرژانتین

سایت فیفا در گزارشی به تحلیل بازی ایران و آرژانتین پرداخت و عنوان کرد ایران در نیمه نخست تیم برتر میدان بود ولی آرژانتین در نیمه دوم بهتر کار کرد.
مصطفی هاشمی در روز تولد 17 سالگی‌اش موفق شد با شوتی سرضرب از فاصله نسبتا زیاد ایران را در همان دقیقه یک بازی پیش بیندازد و هواداران حاضر در ورزشگاه شیخ رشید دبی و آگوستو باتالا دروازه‌بان آرژانتین را شوکه کند.

ایران پس از گلی که به ثمر رساند در همان دقایق ابتدایی بازی همچنان به حریف خود فشار زیادی وارد آورد ولی آرژانتین در دقیقه 15 موفق شد توسط سباستین دریوسی کار را به تساوی بکشاند. بازیکن شماره 9 آرژانتین توپی که در نزدیکی نقطه پنالتی ایران از مارکوس آستینا دریافت کرده بود را به خوبی به تور دروازه مهدی امینی چسباند.

در اواسط نیمه نخست علی هزامی شوتی قدرتمند از فاصله 32 متری روانه دروازه آرژانتین کرد که با خوش‌شانسی باتالا، توپ به تیر دروازه برخورد کرد و به خارج از زمین رفت. ایرانی‌ها که از مالکیت توپ در این نیمه لذت می‌بردند به دنبال این بودند که از حرف خود پیشی بگیرند. پیش از اینکه نیمه اول بازی به اتمام برسد سعید عزت‌اللهی در موقعیت خوبی مقابل دروازه آرژانتین قرار گرفت ولی شوت سرضرب و بی‌دقت او راه به جایی نبرد و از بالای دروازه به بیرون رفت.

در همان 10 دقیقه آغازین نیمه دوم بازی با چند فرصت خوب دنبال شد، هرچند دو تیم در باز کردن دروازه یکدیگر ناکام ماندند. در حالی که ایران در نیمه نخست تیم برتر میدان بود ولی به نظر می‌رسید در نیمه دوم آرژانتین تمایل بیشتری برای گشودن دروازه حریف دارد. کریستین پاوون که به عنوان بازیکن جانشین به میدان آمد نزدیک بود خیلی زود تاثیرش را در بازی نشان دهد ولی ضربه سر او در دقیقه 78 به تیر دروازه ایران برخورد و به خارج رفت تا گل دوم این تیم شکل نگیرد.

3 دقیقه بعد از این اتفاق لوسیو کومپاگنوچی به دلیل دریافت کارت زرد دوم خود از زمین بازی اخراج شد ولی با وجود اینکه آرژانتینی‌ها نسبت به حریفشان یک بازیکن کمتر داشتند همچنان به حملات خود ادامه دادند.

در دقایق تلف‌شده بازی ایران از برتری نفراتش استفاده کرد و مشکلاتی را برای آرژانتین به وجود آورد ولی دیگر زمان کافی برای نتیجه گرفتن نمانده بود و این تیم‌های گروه E به نتیجه تساوی یک بر یک رضایت دادند.

دو تیم در ادامه این رقابت‌ها روز سه‌شنبه مقابل حریفان‌شان به دنبال کسب 3 امتیاز خواهند بود. آرژانتین در دیدار بعدی خود مقابل اتریش قرار می‌گیرد و ایران به مصاف کانادا می‌رود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار