تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۴۸۶۴۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کام خوزستانی‌ها شیرین می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، برداشت 650 هزار تنی شکر در سطح خوزستان را پیش‌بینی کرد و گفت: هم اکنون برداشت نیشکر از مزارع استان آغاز شده است.

  نسیم صادقی در جشن برداشت نیشکر که ظهر امروز در شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار شد اظهار کرد: امسال در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و هفت واحد زیرمجموعه آن و در سطح 62 هزار هکتار زراعت نیشکر این شرکت در مجموع 4 میلیون و 750 هزار تن نیشکر برداشت خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از این میزان نیشکر بالغ بر 470 هزار تن شکر تولید شود و همچون سال‌های گذشته این شرکت در رتبه بزرگترین تولیدکننده شکر ایران قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خاطرنشان کرد: روش برداشت نیشکر در شرکت توسعه نیشکر مکانیزه و عمدتاً سبز است و با استفاده از دروگر نیشکر (هاروستر) انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوه آبیاری در مزارع توسعه نیشکر به شیوه هیدروفلوم است تصریح کرد: راندمان آبیاری در توسعه نیشکر بالای 50 در 100 بوده در حالی که راندمان آبیاری در کشاورزی کشور به طور میانگین بین 30 تا 35 درصد است.

*60 درصد شکر تولیدی کشور در خوزستان است

نسیمی عنوان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود امسال در خوزستان حدود 650 هزار تن شکر در واحدهای نیشکری استان تولید شود و استان خوزستان 60 درصد شکر تولیدی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای نیشکری استان خوزستان، هفت واحد است اظهار کرد: کشت و صنعت زیرمجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و کشت و صنعت کارون و هفت تپه است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اینکه در خوزستان ظرفیت بالایی برای تولید وجود دارد بیان کرد: حیات و سربلندی ما در گرو استقلال اقتصادی است و برای رسیدن به این امر باید با همت جوانان استان تولید پایدار را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: در خوزستان آب، زمین و آفتاب به وفور وجود دارد و بعد باعث تاسف است که با این امکانات جوان خوزستانی بیکار باشد.

نسیمی با بیان اینکه خوزستان نزدیک به 40 درصد شکر کشور را تولید می‌کند اظهار کرد: آن چه در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی وجود دارد همدلی بین 18 هزار نفر از پرسنل است تا بتوانیم یک سوم نیاز کشور را تامین کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: هر سال همزمان با مهرماه بزرگترین عملیات منظم، متمرکز و مکانیزه کشاورزی ایران در برداشت نیشکر از مزارع نیشکر خوزستان آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
0
0
کام ما شیرین شد شکرکیلویی 2500 تومان !!!!!!!!!!!!!!شاید هم امریکا شکرو تحریم کرده!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
1
چه شيريني بابا
ناشناس
|
Spain
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
ولله ما که خودمون تو توسعه نیشکر کار میکنیم به حالمون فرقی نداشته و ندارد که چقدر تولید میکنیم همیشه یه حقوق بخور نمیر بهمون میدن و فقط به اون بالا دستی خوب میرسن خوببببب
:
:
:
آخرین اخبار