تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۸۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مظلومی:از رفتار کی‌روش تعجب می‌کنم
سرمربي استقلال گفت: رحمتي به من گفت به خاطر رفاقت با شما و اينكه قبلا در استقلال بازي مي‌كردم با شرايط كنار آمدم و مقابل پرسپوليسي‌ها سنگ انداختم.
پرويز مظلومي كه اين روزها با استقلال در اردوي كردان كرج به ‌سر مي‌برد در گفت‌وگوي با فارس در خصوص آخرين وضعيت اين تيم، صحبت‌هاي زير را مطرح كرد.

آقاي مظلومي كم پيدا هستيد؟

كمتر مصاحبه كنم، بهتر است.

چرا؟

ظاهرا برخي رسانه‌ها ناراحت هستند كه ما مصاحبه مي‌كنيم.

بيشتر توضيح مي‌دهيد؟

متاسفانه بعضي‌ها در رسانه‌هايشان متلك مي‌اندازند كه چرا مظلومي مصاحبه مي‌كند. بالاخره ما متوجه نشديم با رسانه‌ها تعامل كنيم يا نه. آنچه من مي‌دانم اين است كه وظيفه مربيان تعامل با رسانه‌ها و ارتباط خوب با آنها است. هيچ وقت برخورد بدي با خبرنگاران نداشته‌ايم و درها را به روي هواداران نبسته‌ايم اما خواهش مي‌كنم اينقدر رسانه‌ها وارد حاشيه نشوند و از يك چيز كوچك اتفاقي بزرگ نسازند.

جريان درگيري‌تان در باشگاه با پدر يكي از بازيكنان چه بود؟

اصلا مسئله خاصي نبود. پدر يكي از بازيكنان با من بلند صحبت كرد و فكر مي‌كرد من مسئول باشگاه هستم. سپس ايشان را به مسئولان استقلال معرفي كردم و او هم كلي عذرخواهي كرد و صورت من را بوسيد اما متاسفانه قضيه طوري عنوان شده بود كه همه فكر مي‌كردند چه اتفاق بزرگي رخ داده است.

بگذريم. اردوي كردان چه طور است؟

اردوي خوبي داريم ولي تعداد نفرات‌مان كم است. هر چند اين اردو براي ما هزينه دارد ولي تيم‌مان كامل نيست و نفراتي كه به خدمت گرفته‌ايم اكثرا در اردوي تيم ملي هستند. جاسم كرار و هوار ملا محمد نيز در اردوي عراق حضور دارند و به همين شكل ۷-۸ نفر را در اختيار نداريم.

حتي اگر اين ۷-۸ نفر را هم اضافه كنيم، به نظر مي‌رسد باز هم تعداد كم است.

دو بازيكن خارجي مي‌خواهيم و در صورتي كه هفته آينده ويزايم آماده شود به برزيل مي‌روم. البته دستيار خارجي هم مدنظر ما است ولي اول بايد تيم را جمع و جور كنيم و سپس به فكر كمك مربي باشيم.

آرش برهاني هم از ديروز به جمع شما اضافه شد.

آرش آمد و اضافه شد اما دير در تمرينات ما شركت كرد.

هنوز هم سر حرفت‌تان مبني بر اينكه از اين بازيكنان در ابتداي فصل استفاده نمي‌كنيد، هستيد؟

صددرصد همين طور است. ديروز به خود آرش هم اين مسئله را گفتم. روي حرفم هستم و امسال خيلي سختگيرانه برخورد مي‌كنم. بازيكني كه قرارداد دارد و سر تمرين نمي‌آيد بايد غرامتش را بپردازد.

تكليف سيدصالحي چه شد؟ باشگاه سپاهان از حضور او در اين تيم خبر داده است...

با سيدصالحي حرف زدم و همين سؤال شما را از او پرسيدم اما او گفت چنين چيزي نيست و قرار است با باشگاه صحبت كند.

اين روزها صحبت‌هاي زيادي در مورد قرارداد رحمتي مطرح مي‌شود و شايعه شده اين بازيكن قبل از پيوستن به استقلال شرط و شروط زيادي براي پرسپوليس گذاشته است.

در استقلال از اين حرف‌ها نيست. فكر مي‌كنم يك سري جنگ رواني به راه انداخته‌اند ولي وقتي نصرتي را از دست ما بردند، ما هم مي‌توانستيم حرف‌هايي بزنيم. اعتقاد دارم استقلال و پرسپوليس نبايد وارد اين بازي‌ها شوند. براي حبيب كاشاني احترام زيادي قائل هستم اما مطرح كردن چنين صحبت‌هايي از ايشان بعيد بود.

قرارداد رحمتي طبق عرف سازمان ليگ بسته شده و صراحتا مي‌گويم مهدي به خاطر رفاقت با من و عقبه استقلالي بودنش شرايط ما را پذيرفت. اگر او با پرسپوليسي‌ها صحبت كرده مقابل پاي آنها سنگ انداخته است چون با آنها رودربايستي دارد و نمي‌توانست دعوت آنها را براي مذاكره رد كند. رحمتي به من گفت به خاطر رفاقت با شما و اينكه قبلا در استقلال بازي مي‌كردم با شرايط كنار آمدم و مقابل آنها سنگ انداختم كه به پرسپوليس نروم.

بهزاد غلامپور حرف بيشتر اهالي فوتبال را در خصوص دروازه‌ استقلال زده‌ است. او گفته استقلال بايد دروازه‌بان دومي داشته باشد كه بتواند در صورتي كه رحمتي محروم يا مصدوم شد، به خوبي از دروازه استقلال محافظت كند.

ما نمي‌توانيم دروازه‌بان ليگ برتري بگيريم و تنها به سهميه ليگ يكي فكر مي‌كنيم اما دروازه‌باني كه در بيشتر بازي‌هاي ليگ يك بازي كرده، مي‌تواند در يكي دو بازي براي استقلال خوب كار كند. از بهزاد غلامپور ممنون هستم و تشكر مي‌كنم كه به فكر ما است.

مشكلات مالي ظاهرا حل شدني نيست...

مي‌بينم كه فتح‌الله‌زاده تلاش خود را مي‌كند و من از او صميمانه تشكر مي‌كنم اما مشكل مالي فقط مربوط به باشگاه استقلال نيست. تكليف سازمان و وزارت ورزش مشخص نشده است. تمام فدراسيون‌ها با مشكلات مالي دست و پنجه نرم مي‌كنند. شرايط براي ما حساس است. از بازيكنان استقلال بي‌نهايت تشكر مي‌كنم، آنها از ۲ سال پيش طلبكار هستند و با قراردادي كه امسال بسته شده مطالبات آنها سه ساله مي‌شود. بعد هم مي‌گويند فوتباليست‌ها و مربيان پول كلاني مي‌گيرند. كادر فني ما ۳۰ درصد از قراردادش را گرفته و بيشتر از نيمي از پول خود را طلبكار است. شايد تيم‌هاي ديگر پول بيشتري به بازيكنان و مربيان بدهند آن‌هم به صورت نقد اما عده‌اي عشق خود را ثابت مي‌كنند. با اين حال معتقدم همين بازيكنان را هم نمي‌توان زياد بلاتكليف گذاشت و بايد مشكلات مالي آنها را برطرف كرد.

پس هنوز عشقي براي اين پيراهن‌ها باقي مانده است؟

همين طور است. حنيف عمران‌زاده با وجود آنكه با ما قرارداد داخلي امضا كرده، از تيم‌هاي ديگر به او زنگ مي‌زنند و مي‌گويند به تيم ما بيا اما اين بازيكن براي ما ارزش قائل است و به پيراهن استقلال احترام مي‌گذارد كه با اين شرايط مالي كنار آمده است. اميدوارم ما هم بتوانيم ارزش اين بازيكنان را بدانيم.

ظاهرا اردوي خارجي منتفي مي‌شود، درست است؟

اگر قرار است با ۱۰-۱۲ بازيكن به تركيه برويم اردو را كنسل مي‌كنم. با خداست كه بازيكنان ملي‌پوشمان چه زماني از اردوي تيم ملي برمي‌گردند. سؤال من اين است مگر بين جواد نكونام و باشگاه اوساسونا فرقي است كه به اين بازيكن مرخصي دادند تا در اردوي اوساسونا حاضر باشد اما به باشگاه‌هاي ما اجازه نمي‌دهند بازيكنانشان در تمرينات آماده سازي شركت كنند. نه اينكه بگويم ما همكاري نمي‌كنيم اما دوباره مثل دو سال گذشته تيم ما در بدنسازي و آماده‌سازي بازيكنان زيادي را در اختيار ندارد.

پس با اين وجود در بازي‌ها ابتداي فصل مشكل خواهيد داشت؟

از كي‌روش تعجب مي‌كنم. او خودش مربي باشگاهي بوده و وقتي بازيكنانش را اينگونه از وي بگيرند آيا او اعتراض نمي‌كند؟ چه طور نكونام به اردوي تيمش مي‌رود اما بازيكنان ما چنين حقي ندارند؟ به هر صورت قطعا در بازي‌هاي ابتداي فصل مشكل خواهيم داشت.

تكليف فرزاد آشوبي چه شد؟

اين بازيكن در اختيار باشگاه است. من خيلي دوست داشتم با او كار كنم اما وقتي يك نفر با ما قرارداد دو ساله دارد و به تمرينات نمي‌آيد چاره‌ ديگري ندارم. آشوبي را از لحاظ فني قبول داشتم اما او دلش با ما نيست و برايش آرزوي موفقيت مي‌كنم.

با رفتن ايمان مبعلي در خط هافبك دستتان خالي نيست؟

با رفتن مبعلي غافلگير شدم اما سهميه خارجي را براي چنين روزهايي گذاشته‌ايم. جاسم كرار را در خط هافبك داريم اما تكليف هوار ملا محمد هنوز مشخص نيست.

شنيده مي‌شود اين بازيكن به تيم‌هاي ديگر ايراني مي‌رود؟

هوار محمد اعلام آمادگي كرده كه به استقلال بيايد ولي او با باشگاه قبرسي قرارداد دارد و بايد با باشگاه استقلال مذاكره كند. حضور هوار در استقلال منوط به توافقات دو باشگاه است.
:
:
:
آخرین اخبار