تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۸۴۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعظیم دوباره والیبال آسیا برابر ایران/ مردان ولاسکو قهرمان آسیا شدند + تصاویر
تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر در بازی فینال مقابل کره‌جنوبی برای دومین بار قهرمانی را در آسیا جشن گرفت.
تیم ملی والیبال ایران در فینال هفدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا به مصاف کره‌جنوبی رفت و در پایان با نتیجه 3-0 و امتیازهای 25-19، 25-22، 25-19 به برتری و مقتدرانه برای دومین بار قهرمان آسیا شد و از عنوان قهرمانی خود در دوره قبل دفاع کرد. ایران با این قهرمانی جواز حضور در مسابقات قهرمانی قاره های جهان را به میزبانی ژاپن بدست آورد.

پیش از این در مرحله یک شانزدهم نهایی تیم‌های ایران و کره با یکدیگر رو برو شده بودند و شاگردان ولاسکو با نتیجه 3بر یک کره‌جنوبی را شکست داده بودند.

دو تیم ملی والیبال ایران و کره‌جنوبی پیش از این 31 بار در میادین رسمی برابر یکدیگر به میدان رفته‌ بودند که از این میان سهم ایران تنها هشت پیروزی در سال‌های 2004 ، 2008 و مسابقه‌های انتخابی جهان و بازی‌های آسیایی 2009 و همچنین قهرمانی مردان آسیا در سال 2011 و انتخابی المپیک 2012 و جام کنفدراسیون‌ها در همین سال بود.

پارک کی وون از سال 2002 تا 2005 سرمربی تیم ملی والیبال ایران بود و تیم کشورمان در دوران مربیگری او موفق شد در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان برای نخستین بار کره‌جنوبی را شکست دهد.

ولاسکو برای بازی فینال باز هم از ترکیب همیشگی خود یعنی سعید معروف، امیر غفور، حمزه زرینی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، محمد موسوی و فرهاد ظریف(لیبرو) آغاز کرد.



**ست نخست: 25 - 19 ایران

ملی پوشان والیبال ایران با حمایت بیش از سه هزار ایرانی حاضر در سالن کار را با روحیه بالا آغاز کردند. اگر چه کره جنوبی در هشت امتیاز نخست بازی پایاپایی را ارائه داد اما بازی خوب حمزه زرینی و پنج امتیاز پیاپی تیم ایران روی سرویس‌های او موجب شد تیم ایران از حریف خود فاصله بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران با اتکا به کارهای ترکیبی و پاس‌های بلند سعید معروف خیلی خوب دفاع حریف را جا می‌گذاشت. توپ گیری‌های خوب فرهاد ظریف هم اجازه نمی‌داد اسپکرهای سرعتی کره جنوبی راحت امتیاز بگیرد. تیم ملی والیبال ایران ست نخست بازی فینال را مثل آب خوردن با امتیاز 25 بر19 به سود خود تمام کرد.

**ست دوم: 25 - 22 ایران

با شروع ست دوم کره‌ای‌ها به سرویس‌های با ریسک بالا روی آوردند تا دریافت اول تیم ایران را مختل کنند ضمن اینکه در خط حمله نیز کارهای ترکیبی در دستور کار حریف قرار گرفت که همین عامل باعث شد این تیم پا به پای تیم ایران پیش بیاید. برتری 8 بر 7 ایران در وقت اول استراحت فنی ست دوم نشان از بازی نزدیک دو تیم در آغاز این ست داشت. سعید معروف به عنوان پاسور بارها به تنهایی با فریب دفاع روی تور حریف امتیاز می گرفت. موسوی هم همچنان سد محکم و قابل اطمینان دفاع روی تور ایران بود.
کره‌ای ها به آب و آتش زدند تا سه امتیاز از ایران پیش بیافتند. تعویض‌های ولاسکو و به میدان فرستادن مهدی مهدوی، شهرام محمودی و رحمان داودی توسط این مربی برتری 23 بر 21 تیم ایران را به دنبال داشت. تغییراتی که سرمربی تیم ملی در لحظات حساس این ست ایجاد کرد در نهایت برتری 25 بر 22 تیم ایران را به دنبال داشت. خوشحالی ولاسکو بعد از دفاع خوب روی تور در کسب آخرین امتیاز این ست هم دیدنی بود.


**ست سوم: 25 - 19 ایران

ست سوم با امتیازگیری کره آغاز شد. چند اشتباه متوالی از بازیکنان تیم ایران باعث شد کره برتری 5 بر 2 را به سود خود روی تابلو امتیازات ثبت کند که همین عامل باعث شد خولیو ولاسکو تقاضای تایم اوت کند. حرف‌های ولاسکو برای بازیکنان مثل همیشه کارساز واقع شد و تیم ایران برتری 8 بر 7 را در وقت اول استراحت فنی این ست رقم زد. اگرچه تیم کره خیلی تلاش کرد تا از ایران پیشی بگیرد ولی بازی خوب شاگردان ولاسکو باعث شد تا در وقت دوم استراحت فنی این ست نیز ایران 16 بر 14 از رقیب سنتی خود پیش بیافتد.

در ادامه این ست اسپک خوب غلامی و تک دفاع امیر غفور ایران را به امتیاز 20 رساند و این در حالی بود که کره در امتیاز 16 باقی ماند. پارک کی وون سرمربی تیم کره پس از این فاصله تقاضای تایم اوت کرد تا شکاف ایجاد شده را کاهش دهد. اما سرویس‌های خوبی قائمی و اسپک موسوی ایران را به امتیاز 24 رساند و آخرین امتیاز با تک دفاع حمزه زرینی به دست آمد تا ایران این ست را 25 بر 19 به نام خود ثبت کند.



تیم ملی کره در 4 دوره گذشته مسابقات به مقام سوم رسیده بود. تیم ایران با این قهرمانی در کنار کره، چین و ژاپن توانست به رکورد 2 قهرمانی متوالی برسد.

پیش از این نیز تیم ملی والیبال پین با نتیجه 3بر یک ژاپن را شکست داد و به مدال برنز دست یافت





:
:
:
آخرین اخبار